پیام ریاست محترم دانشگاه کاشان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی

۲۶ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۱:۳۷ کد : ۱۱۰۷ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۴۰

«شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید. اما در عین حال حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملّت خود در برابر دشمن شدید»

« پیام مقام معظم رهبری خطاب به آزادگان سرافراز»

بی شک 26 مرداد سال 1369، سالروز ورود آزادگان سرافراز ایران اسلامی، از روزهایی است که هیچگاه از حافظه تاریخی ملت قهرمان پرور ایران پاک نخواهد شد. در این روز خاک پاک ایران ، میزبان عزیزانی بود که پس از تحمل سالها مشقت و سختی در بند رژیم بعثی، اکنون شاهد آزادیشان بودند. همان مهاجرانی که با آرزوی شهادت قدم در راه جبهه و جنگ گذاشته بودند ولی تجربه تلخ و شیرین اسارت را به جان خریدند.

سی سال پیش در چنین روزی، قاصدک آزادی پیام پایان انتظار پرستوها را در آسمان ایران فریاد می زد، ، هزاران شاخه گل اقاقیا به افتخار قدومشان به آسمان رفت و بالاخره انتظار پایان یافت، پائیز اسارت رخت بربست و بهار آزادی از راه رسید و آزادگان ما ورود به ایران اسلامی را جشن گرفتند، آمدند تا بمانند و وارثان شهیدان باشند، آمدند تا راهشان را ادامه بدهند و همپای همسنگران دیروزشان قله های افتخار و پیشرفت ایران عزیزمان را فتح کنند...

بر ما دانشگاهیان است که قدر این گنجینه های ارزشمند انقلاب را بدانیم و رسالت ماست که صبوری و گذشت و ایثار این رادمردان را ارج بنهیم و با تأسی از سیره این دلیرمردان خداجوی، کشور اسلامیمان را در برابر آماج حملات نرم دنیای استکبار بیمه کنیم.

ما دانشگاهیان دانشگاه کاشان با تبریک این روز تاریخی، به آزادگان عزیز، ملت رشید ایران و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، اعلام می داریم همیشه و در همه حال پاسدار ارزشهای افتخارآفرین این عزیزان خواهیم بود و پایاپای آنان در راه فتح قله های افتخار و اعتلای نام میهن عزیزمان ایران، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد

رئیس دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :