مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان: طرح ضیافت اندیشه یک جریان فرهنگی است

۲۵ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۱۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۱۹

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: طرح ضیافت اندیشه  یک فرصتی که می تواند جریان و موج فرهنگی در بین دانشجویان سراسر کشور ایجاد کند.            

حجت الاسلام و المسلمین عباس خادمیان در مراسم افتتاحییه این طرح که در سالن فیض دانشگاه کاشان برگزار شد افزود: از آنجا که تهاجم فرهنگی دشمن می خواهند اندیشه دینی و انقلابی را از جامعه و جوانان کشورما بزدایند این طرح می تواند یک موج فرهنگی دینی را در سراسر کشور ایجاد کند.

وی، با اشاره به اینکه این طرح فرهنگی برای نخستین بار در کشور از طر ف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اجرا می شود اظهار داشت: حضور بیش از 100 هزار دانشجو از سراسر کشور در این طرح نشان از روحیه دینی، مذهبی و فرهنگی دانشجویان دارد.

حجت الاسلام خادمیان، برگزاری این طرح در ماه رمضان و برخورداری از فضای معنویت، مغفرت، اتحاد و همدلی دانشجویان در سطوح مختلف دانشگاهی را از جمله ویژگی‌های این طرح ذکر کرد و افزود: کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند توفیق حضور در  قرعه‌کشی و می‌توانند افتخار حضور در عمره دانشجویی، زیارت عتبات و اماکن مقدسه را داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان، برخورداری از فضای آموزشی را از دیگر ویژگی‌های این طرح ذکر کرد و افزود: دانشجویان با گذراندن دوره‌های آموزشی این طرح می‌توانند چهار واحد آموزشی را برای خود لحاظ کنند.

وی اظهار داشت: اوقات فراغت، یکی از موضوعات مهم  برای جامعه بشری و زندگی انسانی ضروری است که مورد دغدغه کارشناسان اجتماعی و انسانی قرار گرفته و باید با مدیریت زمان اوقات فراغت جوانان را به نحو احسن برنامه‌ریزی کرد تا از آسیب‌های اجتماعی در کشور جلوگیری شود که این طرح به نوعی می‌تواند برای قشر فرهیخته و جوان مدیریت برنامه‌ای را که باعث غنای بیشتر و معرفت افزایی را همراه داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه این طرح تنها در مراکز استان‌ها اجرا می‌شود افزود: پتانسیل‌های بالقوه  دانشگاه کاشان به لحاظ نیروی انسانی، آموزشی و فرهنگی حوزه و دانشگاه باعث شده این طرح در شهرستان کاشان همراه مرکز استان به صورت مستقل برگزار شود.

به گفته وی، بیش از یک هزار و 500 نفر در دو مرکز دانشگاه علوم پزشکی برای برادران و دانشگاه کاشان برای خواهران در این طرح شرکت کرده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار کاشان هم در این مراسم گفت: شرکت  بیش از یک هزار و 500 نفر در این طرح آموزشی و فرهنگی که نیمی از آن برادر و نیمی دیگر خواهر هستند نشان از علاقه دانشجویان به فرهنگ معنویت است.

حسینعلی حاجی، از دانشجویان خواست تا از این فرصت که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اختیار آنها قرار گرفته، کمال بهره‌برداری را بکنند و به فرمایشات مقام معظم رهبری بر فعالیت دانشجویان در عرصه و جهاد علمی و بصیرت توجه داشته باشند.

معاون آموزشی و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم در این مراسم توجه دانشجویان به خداوند متعال در همه امور را توصیه کرد.

حجت الاسلام علیرضا مستشاری با اشاره به برنامه‌های این طرح در موضوعات اخلاقی، قرآنی، تاریخی، سیاسی  واجتماعی افزود: این طرح با اتحاد و همدلی دانشجویان، گفتمان دینی را در سطح دانشگاه‌ها تجربه خواهد کرد.

طرح ضیافت  اندیشه همزمان با سراسر کشور از 23 مرداد ماه تا 11 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.

 

 

 

 


نظر شما :