انتشار شماره ۲۲ نشریه حدیث پژوهی دانشگاه کاشان

۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۸ کد : ۱۱۰۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۵

بیست و دومین شماره مجله علمی - پژوهشی حدیث پژوهی به صورت الکترونیکی و چاپی مربوط به پاییزوزمستان 1398 دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول این نشریه علمی گفت: در این شماره از نشریه 16 مقاله علمی از محققان و پژوهشگران در 416 صفحه به چاپ رسیده است.

دکتر محسن قاسم پور اظهار داشت: در این شماره از مجله مقالاتی با  موضوع های رویکرد محمد شحرور به سنّت و گستره حجیت روایات، روش‌های فقه‌الحدیثی کتاب جامع احادیث الشیعه، تقطیع روایت در کتاب من لا یحضره الفقیه؛ مصادیق، انگیزه‌ها و آسیب‌ها، بازپژوهی روایت «الحسن والحسین سیّدا شباب أهل الجنّه» در منابع اهل سنّت، تحلیل انتقادی از رویکرد فیض کاشانی در جمع روایات متعارض در تفسیر صافی، بررسی روایات تفسیری عالم ذر، دیدگاه و واکنش کلینی در خصوص رخداد غیبت با توجه به فضای گفتمانی عصر وی، نگرشی نو به گونه‌شناسی وضع در حوزه حدیث، اعتبار‌سنجی حدیث «مُوتُوا قَبْلَ أنْ تَمُوتُوا» ونگاهی نو به حدیث توریث انبیا ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: شناخت‌نامه خصائص‌نگاری با تأکید بر خصائص نسایی، مبانی تاریخی جریان سلفی معاصردر حجیت و اعتبار روایات پیامبر و نقد آن‌ها با تأکید بر دیدگاه‌های عبدالماجد الغوری در کتاب المدخل الی دراسه علوم الحدیث، بررسی تطبیقی مبانی و روش‌های حدیث‌پژوهی جیمز رابسون و خوتیر ینبل،  واکاوی و نقد روایات غلوآمیز درباره امامان در دو تفسیر عیاشی و قمی ، خوانش سایه‌معنایی نامه امام علی به عثمان بن حنیف ومفهوم‌شناسی تطبیقی و تحلیلی حب در روایات کافی و صحیح بخاری به روش تحلیل محتوا از دیگر مقالات ارائه شده در این شماره از مجله است.

وی با اشاره به اینکه  این مجله به آدرس http://s-hadith.kashanu.ac.ir قابل دسترس همگان است اظهار داشت: این مجله پژوهندگان را جهت ارسال مقالات ارزشمند خود برای شماره های بعد فرامی خواند.

حدیث پژوهی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام WWW.ISC.gov.ir و در بانک اطلاعات نشریات کشور: WWW.magiran.com  و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی WWW.SID.ir نمایه می‌شود.

قابل ذکر است  بر اساس نامه شماره 10690/3 مورخ 1387/12/28 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشریه حدیث پژوهی حائز رتبه علمی پژوهشی گردیده است.


( ۷ )

نظر شما :