دانشجویان طرح ضیافت اندیشه: طرح ضیافت اندیشه موجب نشاط معنوی و بصیرت دینی می‌شود

۲۶ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۰۹۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۴۱

جمعی از دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت دانشگاه کاشان گفتند: شرکت در این طرح موجب نشاط معنوی و بالا رفتن بصیرت دینی می شود.  

زهرا یاوری دانشجوی کارشناسی مشاوره دانشگاه الزهرا(س)، هدف از شرکت خود در این طرح را بهره وری بیشتر از فیوضات ماه رمضان بیان کرد و گفت: با توجه به عناوین درس ها و علاقه‌ای که به این بحث‌ها و فضای معنوی داشتم در این طرح شرکت کردم.

فاطمه مس‌فروش از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز علت شرکت خود در این طرح را افزایش آگاهی و تقویت قدرت تحلیل در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و هم اندیشی با دیگر دانشجویان فعال در این طرح معنوی بیان کرد.

یکی از دانشجویان دکترای دامپزشکی کرمان هم افزود: در این مدت دوست دارم با افزایش آگاهی به طور کامل شناخته شوم و با بچه های مومن و مذهبی هم اتاقی شوم و شب زنده داری معنوی ماه رمضان را در زندگیم تجربه کنم.

حسینی یکی دیگر از دانشجویان هم هدف از شرکت خود در این طرح را خودسازی و بیرون بودن از تعلقات دنیوی و نزدیک شدن به جمع دانشجویان بیان کرد.

فاطمه میرزایی، دانشجوی کارشناسی شیمی کاربردی هم گفت: افزایش اطلاعات در زمینه های درسی ارایه شده، نو بودن طرح و فضای معنوی آن در محیط علمی و در ماه مبارک رمضان که در کنار سایر دانشجویان برگزار می شود از اهداف شرکت من در این طرح است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این طرح نیز هدف خود از شرکت در این طرح را ، بهینه گذراندن فرصت های تابستانی در کلاسهای این طرح بیان کرد.

وی افزود: با توجه به مهم بودن و به روز بودن این دروس نیاز خود را در این دروس ضروری دیدم و اینکه یک دانشجو فقط نباید در سطح آنچه که به مقتضای رشته اش می خواند، اطلاعات داشته باشد، بلکه این علوم بسیار ضروری تر از آنهاست و امیدورام بتوانم از این دروس و علوم زندگی خود بهترین استفاده را ببرم.

زینت الهی یکی از دانشجویان رشته طراحی هم گفت: هدف من از شرکت در این طرح به عنوان کسی که ادعای دانشجوی بودن و در عین حال بسیجی بودن دارد، لبیک به فرمایش رهبرم است.

دیگر دانشجویان هم ، دور شدن از امور روزمره زندگی، استفاده از برنامه های متنوع طرح، خداشناسی در کنار خودشناسی، خودسازی را از دیگر هدفهای شرکت خود در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان بیان کردند.

شایان ذکر است بیش از یکهزار و 500 دانشجوی دختر و پسر در دو دانشگاه کاشان و علوم پزشکی این شهرستان در طرح ضیافت اندیشه شرکت کرده اند.

طرح ضیافت اندیشه دانشجویان سراسر کشور را در ماه رمضان دعوت به ضیافتی می‌کند که در دل ضیافت خدا قراردارد.

این ضیافت در 36 مرکز دانشگاهی برگزار می شود و دانشجویان از فرصت ماه رمضان بیشترین بهره را برای سیر و سلوک معنوی و تعمیق بینش دینی در کنار دوستان خود می برند.

30 دانشگاه بزرگ کشور در مراکز 30 استان و 5 دانشگاه بزرگ شهر تهران و دانشگاه کاشان با همکاری و مساعدت دانشگاه‌های دیگر، محل اجرای این طرح خواهند بود که در مجموع 100 هزار دانشجو در ماه رمضان تحت پوشش برنامه‌های این طرح هستند.

کلاس‌هایی که در این طرح ارایه می شود، موضوعات مورد نیاز و در عین حال جذاب برای دانشجویان است.

برنامه‌های متنوع معنوی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و ورزشی که در این طرح پیش‌بینی شده پاسخگوی سلیقه‌های مختلف و ذوق‌های متنوع دانشجویان است و در نهایت یک فضای پرنشاط و شاداب، معنوی و روحانی، علمی و آموزشی، صمیمی و دوستانه ایجاد شده است

 

 

 

 

 

 


نظر شما :