رئیس دانشگاه کاشان: ارتباط علم با صنعت رمز توسعه کشور است

۲۳ تیر ۱۳۸۹ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۰۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۲

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط علم و دانش با صنعت رمز پویایی و توسعه همه جانبه کشور است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد در برنامه زنده فُرجه در شبکه چهار سیما با اشاره به اینکه، علم مبنای ثروت  است افزود: جامعة صنعتی برای حل مشکلات خود باید هرچه بیشتر با جامعه علمی ارتباط برقرار کند.

وی اظهار داشت: وقتی دانش در کنار صنعت باشد رقابت‌ها کمتر، تولید بهتر و با کیفیت‌تر و فناوری به روز می‌شود.

وی، ایجاد مراکز رشد را یکی از اقدامات مهم برای ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه‌ها با جامعه صنعتی ذکر کرد و افزود: با نگاه دوطرفه و اعتمادسازی می‌تواند برخی موانع پیش‌روی جامعة صنعتی کشور برداشته شود.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: عدم استفاده درست و علمی از فناوری موجب ایجاد مشکلات تولید و عرضه نامرغوب محصول به مصرف کننده می‌شود.

به گفته وی، برای تکمیل چرخه نوآوری و رسیدن به سندچشم‌انداز کشور و ارتقاء زندگی مردم باید حلقه‌های بین دانش و صنعت هرچه بیشتر مستحکم شود.

دکتر ساداتی‌نژاد، تشکیل کانون‌های علمی و فناوری ریاست جمهوری برای صنایع مختلف را یکی از اقدامات مهم دولت برای توسعه اقتصادی و صنعت در کشور ذکر کرد و افزود: این کانون‌ها در راستای حل مشکلات تولید کنندگان، مصرف‌کنندگان و ارتقاء توسعه اقتصادی کشور ایجاد شده است.

وی، با اشاره به نوپا بودن این کانون‌ها خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی این کانون‌ها باید حمایت‌های مادی معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه یابد.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :