دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه کاشان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان

۱۵ تیر ۱۳۸۹ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۰۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۲۷

 

رئیس، معاونان و رؤسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه کاشان با حضور در بیت نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در این دیدار گفت: همه حوزه‌ها و بخش‌های علمی دارای یک نکته معرفتی مشترک است و آن نکته این است که همه طبیعت مظهر علم و حکمت خداوندی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) که فرمودند: «من هیچ چیزی را ندیدم مگر اینکه خدا را در او دیدم»،‌ افزود: کشف‌های علمی آیینه قدرت خدا و حاکی از این است که دنیا بر اساس علم آفریده شده است و دنیا سازنده‌ای عالم داشته و دارد.

به گفته وی، مهمترین بعد علم، تغییر دادن نگاه آدمی به هستی و پی‌بردن به قدرت آفریننده هستی است.

امام جمعه کاشان با ابراز و اظهار خرسندی از پیشرفت‌ها و رشد و توسعه علمی و کالبدی دانشگاه کاشان در بخش‌های مختلف گفت: باعث خرسندی است که به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای علمی فراوانی را از سوی اساتید، پژوهشگران، جوانان و دانشجویان شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اسلام یک دین فردی و عبادی صرف نیست بلکه اسلام پاسخگویی همه مسایل بشری است و امروزه در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و ... جبهه استکبار در حال مبارزه با اسلام است و این وظیفه دانشگاهیان را مضاعف می‌کند چرا که ایشان باید در عمل ثابت کنند که اسلام می‌تواند همه نیازهای بشری را مرتفع نماید.

آیت‌الله نمازی افزود: باید به تحقق وعده‌های الهی باور داشته باشیم و با ایمان و اعتقاد راسخ به سوی فتح دانش‌ها و علومی که منشأ سعادت دو دنیاست پیش برویم.

وی گفت: ما باید دانشجویانی تربیت کنیم که باورهای ارزشی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با بر شمردن نقش زنان در اجتماع گفت: اسلام با فعالیت‌های علمی و اجتماعی زنان مخالف نیست بلکه توصیه اسلام بر رعایت حجاب و عفاف در عین مشارکت‌های اجتماعی است.

وی اظهار امیدواری کرد: دانشگاه جوانانی تربیت کند به طور توأمان به سلاح علم و معنویت مجهز باشند.

رئیس دانشگاه کاشان نیز با معرفی بخش‌های مختلف و نیز دستاوردها و توفیق‌های مختلف دانشگاه در چند سال اخیر از امام جمعه کاشان خواست دانشگاه را در زمینه‌های مختلف مورد حمایت و همراهی قرار دهند.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: با گذشت نزدیک به 4 دهه از تأسیس دانشگاه کاشان در این شهر هنوز برخی دستگاه‌های دولتی و نهادهای اجرایی شهر با پتانسیل‌ها و توان علمی و عملی دانشگاه آشنا نیستند در حالی که دانشگاه کاشان مهم‌ترین بخش تخصصی شهر کاشان است.

وی گفت: در حالی که 65درصد از دانشجویان ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، مشکل کمبود خوابگاه از مشکلات اساسی ماست که انتظار داریم خیرین و مسئولان شهر با عنایت بیشتری، این امر را مدنظر داشته باشند.

رئیس دانشگاه کاشان اختصاص زمین مناسب در سطح شهر به اساتید جوان برای ساخت مسکن را از دیگر خواسته‌های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود در این زمینه مساعدت ویژه بنمایند.

در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت اداری و مالی، معاون طرح و توسعه، رئیس مرکز رشد، رئیس پژوهشکده انرژی، رئیس پژوهشکده فناوری نانو، رئیس کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب، رئیس کانون هماهنگی فرش، مدیرگروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی و مسئول بسیج اساتید، مشاور رئیس در امور بانوان، مدیر پژوهشی و رئیس دانشکده علوم با ذکر دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فعالیت‌ خود برخی محصولات تولید شده و طرح‌های ارائه شده در دانشگاه را برشمردند.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :