رئیس دانشگاه کاشان: یک گرم اسانس گل محمدی معادل یک گرم طلا قیمت دارد

۱۴ تیر ۱۳۸۹ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۰۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۶۸

 

 

رئیس دانشگاه کاشان گفت: یک گرم اسانس گل سرخ معادل یک گرم طلا ارزش و قیمت دارد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به تولید بیشترین گل سرخ محمدی در کشور ایران افزود: با این وجود متأسفانه 80 درصد تجارت این گل در اختیار کشورهای بلغارستان و ترکیه است.

وی، تولید و صادرات اسانس به جای گلاب را ضروری دانست و اظهار داشت: یک کیلوگرم اسانس تام معادل 200 میلیون ریال ارزش دارد.

به گفته وی، از زمان واگذاری کانون هماهنگی فناوری گل و گلاب از اردیبهشت ماه سال جاری به این دانشگاه با برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی با تولیدکنندگان، صنعتگران، صادرکنندگان و کارشناسان جهاد کشاورزی سعی در رفع مشکلات پیش روی این صنعت شده است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه، صنعتگر گل و گلاب در کشور از هفت تن گل یک کیلو اسانس برداشت می‌کند افزود: دانشگاه با ساخت و طراحی دستگاه تقطیر مداوم می‌تواند از سه تن گل محمدی یک کیلو اسانس تولید کند.

دکتر ساداتی‌نژاد خاطر نشان کرد: با این ابتکار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه و خرید تعدادی از این دستگاه‌ها را برای تولیدکنندگان سنتی گل محمدی و گلاب در دستور کار خود قرار داده است.

وی، با قدردانی از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه‌اندازی کانون‌های هماهنگی ابراز امیدواری کرد تا با همت و کار مضاعف و ابتکار و خلاقیت‌های جدید نقطه ضعف‌های ارتباط صنعت و مراکز علمی برطرف شده و آینده روشنی در این عرصه‌ها حاصل شود.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :