در پی انعقاد دو موافقت‌نامه پژوهشی بین دانشگاه کاشان با وزارت راه‌ و ترابری مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین در حمل و نقل در دانشگاه کاشان دایر می‌شود

۰۹ تیر ۱۳۸۹ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۰۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۳۷

 

 

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان گفت: با هدف تأسیس مرکز تحقیقات فناوری‌های نوین در حمل و نقل در دانشگاه کاشان دو موافقت‌نامه همکاری‌های پژوهشی بین این دانشگاه و وزارت راه و ترابری منعقد شد.

دکتر مجید منعم‌زاده گفت: این موافقت‌نامه‌ها چهارشنبه 9/4/89 با حضور دکتر ناصر پورمعلم معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری وزارت راه و ترابری در دانشگاه کاشان بین ایشان و دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه کاشان امضا و مبادله شد.

وی افزود: این موافقت‌نامه‌ها به منظور ایجاد ظرفیت‌های جدید علمی و پژوهشی و استفاده مطلوب از توان علمی، تخصصی دانشگاه کاشان و وزارت راه و ترابری برای رفع نیاز‌های تحقیقاتی وزارت راه و ترابری در زمینه فناوی‌های نوین در حمل و نقل منعقد شده است.

موافقت‌نامه تأسیس و استقرار  واحد تحقیقاتی مشترک به مدت 5 سال اعتبار دارد و در صورت توافق طرفین به صورت نامحدود می‌تواند ادامه داشته باشد

همچنین در موافقت‌نامه دوم که تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری این دو دستگاه می‌باشد اهدافی چون تلاش در جهت افزایش توان اطلاعات علمی و کاربردی منطقه در زمنیه راه‌ها، حمایت از ایجاد و توسعه فناوری در زمینه گسترش فرهنگ ترافیک، ارائه راهکارهای علمی و عملی در جهت بهینه نمودن وضعیت راه‌ها و جاده‌های درون شهری و برون شهری و بهره‌گیری از پیشرفت‌های نوین علمی و تحقیقاتی در راستای ایجاد جاده‌های ایمن در نظر گرفته شده است.

در این تفاهم‌نامه فعالیت‌هایی از قبیل انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی و یا توسعه‌ای برگزاری سمینارها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی تأمین فضای مورد نیاز برای مرکز، راه‌اندازی دوره‌های تحصیلی مرتبط و ... به عهده دانشگاه و حمایت و سفارش پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط تجهیز مرکز تحقیقات دانشگاه و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها مرتبط به عهده وزارت راه و ترابری گذاشته شده است.

مدت اعتبار این تفاهم‌نامه هم سه سال شمسی است که با توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

 

 

 


نظر شما :