اعتکاف رجبیه دانشجویان دانشگاه کاشان با تجدید پیمان با شهدای گمنام دانشگاه خاتمه یافت

۰۸ تیر ۱۳۸۹ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۰۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۰۹

200 دانشجوی خدا جوی، پس از سه روز عبادت و روزه داری در مسجد دانشگاه کاشان، بعد از ظهر دوشنبه 7/4/89 با حضور بر آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه واقع در جوار مسجد دانشگاه، این مراسم معنوی را به پایان رساندند.

در مراسم اختتامیه اعتکاف رجبیه که با اعمال ام داوود و سوگواری حضرت زینب (س) همراه بود اعضای هیات رئیسه دانشگاه نیز در جمع معتکفین حضور یافتند و با ایشان همنوا شدند.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم لزوم توجه به معنویات در طول تحصیل را به دانشجویان یادآور شد و ایشان را به قدر شناسی موهبت جوانی توصیه کرد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: همه ما به ویژه جوانان باید قدردان فضای اسلامی و معنوی جامعه باشیم و تمام مساعی خود را برای اعتلای علمی و اخلاقی این میهن اسلامی بزرگ به کار بندیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز با اشاره به صدور حکم امکان اعتکاف در مساجد دانشگاه‌ها از سوی مقام معظم له رهبری گفت: این حکم درایت معظم و نیز توجه ویژه ایشان نسبت به قشر جوان به ویژه دانشجویان را می رساند.

حجت الاسلام عباس خادمیان گفت: برای یادکرد فضای معنوی اعتکاف و استمرار این روحیه عبادی، طرح ارتباط با معتکفین در قالب پیامک تذکار اعتکاف در دوشنبه هر هفته از سوی نهاد برای معتکفین انجام و ارسال خواهد شد.

شایان ذکر است در طول سه روز اعتکاف در مسجد دانشگاه کاشان حجج الاسلام فرحزاد ، پوران و خادمیان با حضور در جمع دانشجویان برای ایشان سخنرانی کردند و بعلاوه حجت الاسلام سید مهدی قانع و خانم‌ها پستچیان و سلیمیان با حضور دائمی در جمع معتکفین و تشکیل حلقه‌های معرفت به تبادل نظر و پاسخگویی پرسش‌های ایشان پرداختند.

همچنین در مراسم اختتامیه از سوی رئیس دانشگاه به چهار نفر از معتکفین به قید قرعه کمک هزینه سفر کربلا اهدا شد. ضمن اینکه بسته‌های معنوی اعتکاف نیز حاوی صحیفه سجادیه، رساله دانشجویی، کیف سجاده و... به همه شرکت‌کنندگان تقدیم شد.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :