چرا ما از خودمان عقب افتاده ایم؟ با نگاهی به تجربه‌های موفق محیط زیستی- معیشتی ایران

۰۱ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۰۸۱۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۹۲

 نوبت اخیر زنگ اندیشگاه دانشگاه کاشان با موضوع  چرا ما از خودمان عقب افتاده ایم؟ با نگاهی به تجربه های موفق محیط زیستی- معیشتی ایران با حضور دکتر محمد درویش در دانشگاه کاشان برگزار شد.

عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و رئیس کمیته محیط زیست کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در این نشست راهکارهایی را در خصوص اینکه چه کنیم  تا  وضعیت توجه حاکمیت را به حوزه محیط زیست ارتقاء بخشیم و پروژه  محیط زیست هراسی را متوقف کنیم ارائه کردند.

دکتر محمد درویش با بیان اینکه حفظ محیط زیست و پاسداشت این نعمت بزرگ الهی جزو وظایف همگانی محسوب می شود، گفت: متاسفانه استفاده نامناسب از طبیعت و دستکاری آن باعث آلودگی و نابودی محیط زیست شده است.

وی نقش دانشگاه‌ها را برای حفظ محیط زیست حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند دانش بومی این سرزمین را بشناسند و طرح‌های تحقیقاتی را برای حفظ محیط زیست ارائه دهند.

دکتر درویش خاطر نشان کرد: بر اساس شاخص محیط زیست، در محیط‌هایی  افسردگی کمتر و ضریب کاری بالاتر است که مردم  شادترند. یعنی هر منطقه‌ای پایداری اکولوژیکی بالاتری داشته و مواهب طبیعی، گیاهی و جانوری آن از امنیت بیشتری برخوردار باشند ضریب ماندگاری مردم بالاتر است.

این کنشگر و فعال محیط زیست با اشاره به الگوهایی که برخی افراد دوستدار طبیعت در حفظ محیط زیست در اقصی نقاط ایران و به ویژه  مناطق دوره افتاده، انجام داده اند، اظهار کرد: ما نباید منتظر تصمیم‌های مدیریتی  شویم بلکه  باید از افرادی که در حفظ محیط زیست گام‌های ارزنده ای را برداشته اند الگو پذیری کنیم.

کلید واژه ها: محیط زیست دکتر درویش بسیج کارکنان دانشگاه کاشان زنگ اندیشگاه


نظر شما :