برگزاری نشست کمیته‌های تحصصی اتحادیه دانشگاه‌های کاشان و شهرهای همجوار در دانشگاه کاشان

۰۲ تیر ۱۳۸۹ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۰۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۲۶

نخستین نشست کمیته‌های تخصصی اتحادیه دانشگاه‌های کاشان و شهرهای همجوار در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست گفت: امروزه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص، تولید علم و از همه مهم‌تر ارائه راه حل مناسب برای رفع مشکلات مختلف جامعه است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها مهد نخبگان علمی و فرهنگی و دارای امکانات متنوع هستند، افزود: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها در قالب تفاهم و همکاری در حقیقت به صورت تشکیل اتحادیه دانشگاهی امکانپذیر است.

به گفته وی، برگزاری این نشست‌ها موجب می‌شود تا دانشگاه‌های یک منطقه یا ناحیه علاوه بر استفاده مطلوب از توان یکدیگر، در حل معضلات و مشکلات منطقه‌ای نیز سهیم باشند.

مدیر گروه دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان هم گفت: در این نشست شش کمیته تخصصی دانشجویی و فرهنگی، آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فناوری، مالی، پشتیبانی و رفاهی، مطالعات و برنامه‌ریزی و روابط عمومی و همکاری‌های بین‌المللی تشکیل و رئیس کمیته‌ها، محورهای همکاری و زمان و محل تشکیل جلسه آینده را مشخص می‌کنند.

دکتر جواد صفایی قمی افزود: این اتحادیه متشکل از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، شهرهای آران و بیدگل، ابوزیدآباد، اردستان، بادرود، برزک، نوش‌آباد، جوشقان قالی، خوانسار، دلیجان، دولت آباد، زواره، سفیدشهر، قمصر، گلپایگان، مشکات، میمه، نراق و نطنز می‌باشد.

وی، هدف از برگزاری این اتحادیه را تلاش در جهت تحقق سیاست‌ها، برنامه‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تولید علم و نهضت نرم‌افزاری، تقویت فرهنگ مشارکت، همکاری و کار جمعی بین اعضاء اتحادیه، منظور فراهم کردن امکانات لازم برای توسعه کمی و کیفی آموزش عالی اتحادیه ذکر کرد.

به گفته وی، با برگزاری این نشست‌ها علاوه بر شناسایی و استفاده از توانمندی‌ها، امکان برقراری ارتباط و تنظیم برنامه‌های همکاری با سایر اتحادیه‌های دانشگاهی کشور، دانشگاه‌ها خارجی و مراکز تحقیقاتی کشورهای جهان اسلام و جنوب آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین فراهم می‌شود.

دکتر صفایی خاطر نشان کرد: اعضاء وابسته اتحادیه پس از یکسال عضویت فعال و مستمر با تصویب شورای اتحادیه می‌توانند عضو پیوسته اتحادیه شوند.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :