بازدید نمایندگان دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های روسیه

۲۴ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۰:۲۶ کد : ۱۰۶۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۱۱

جمعی از مسئولان و نمایندگان دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های روسیه بازدید کردند.

 

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان گفت: در این بازدید مقدمات همکاری‌های علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه کاشان و این دانشگاه‌ها به ویژه در زمینه نانو فراهم شد.

 

دکتر مصطفی زاهدی‌فر، بازدید از انستیتوی مهندسی قدرت مسکو، دانشگاه مندلیف مسکو، دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ، آکادمی علوم سن پترزبورگ و دانشگاه ایالتی مسکو را از جمله این بازدیدها ذکر کرد.

 

وی اظهار داشت: این دانشگاه‌ها در زمینه برق قدرت، ساخت فیلترهای تصفیه آب، علم مواد و نانو، دستگاه‌های مربوط به آنالیز و سنتز و تحقیقات نانو فیزیک و نانو شیمی، از تجربیات و سابقه طولانی برخوردارند که همکاری‌های فی مابین در ارتقاء علمی دانشگاه کاشان مؤثر است.

 

دکتر زاهدی‌فر افزود: این سفر در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه کاشان و دانشگاه سن‌پترزبورگ انجام شد.

 

وی، برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری انستیتو ioffe (پیشرفته‌ترین مرکز تحقیقاتی در زمینه سلول‌های خورشیدی) و دانشگاه ایالتی مسکو، عقد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه کاشان با دانشگاه ایالتی مسکو و دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ را از موارد همکاری در آینده دانست.

 

علاوه بر دکتر مصطفی زاهدی‌فر، دکتر محمد الماسی رئیس دانشکده علوم و پروفسور مسعود صلواتی‌نیاسر مدیر پژوهشی دانشگاه کاشان نیز در این سفر حضور داشتند.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :