امام جمعه اصفهان: آیت الله نمازی عمر خود را در راه خیرخواهی و هدایت مردم صرف کرد

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۴ کد : ۱۰۶۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۸

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: نکوداشت آیت‌الله نمازی قدردانی از زحمت‌های یک انسان عالم، مدیر و مدبری است که همه عمر پربرکت خود را در راه خیرخواهی، هدایت مردم و تربیت طلبه‌ها صرف کرده است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم نکوداشت مجاهد مهاجرآیت الله نمازی، کاشان را مهد علم و فرهنگ دانست و اظهار داشت: مردم راه خود را در گذشته و امروز به وسیله ستارگان پیدا می‌کنند و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) وجود این ستارگان برای همیشه لازم و ضروری است.

وی با قدردانی از مقام علمی و فقهی آیت‌الله نمازی گفت: نعمت علم و عالمان دینی نزد خداوند تبارک و تعالی شکر دارد و باید همه شاکر آن باشیم، اگر چه هدایت و راهنمایی از آن خداست اما کسی که واسطه هدایت و نعمت خداوند سبحان می‌شود، شکر او نیز واجب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: در همه مرحله‌ها به راهنمایی عالم نیازمند هستیم و در همین مشکلاتی که در ایران و مشابه آن در عراق رخ داد، اگر عالمی فرزانه، مجاهد و بزرگواری همچون رهبری معظم انقلاب نبود، مشکلات مانند نقاط دیگر ادامه داشت.

استاندار اصفهان هم در این آیین آیت‌الله نمازی را از پرچم‌داران انقلاب اسلامی دانست و گفت: خدمات آیت‌الله نمازی بر هیچ کس پوشیده نیست.

عباس رضایی  افزود: علم و عالم مشعل فروزان کاروان بشریت بوده و هست؛ تاریخ پر افتخار ایران اسلامی مملو از شخصیت‌های بزرگ علمی در عرصه‌های مختلفی چون دین‌پژوهی، تفسیر، فقه، فلسفه و دانش‌های گوناگون بوده است.

رضایی با بیان اینکه در سنت دینی علم، حیات و سلطان زندگی بشر معرفی شده، گفت: سیطره و توان انسان در گستره علم دانسته شده زیرا توسعه‌یافتگی یک جامعه در گستره دانایی بوده و حتی مولفه مهم در گستره تمدن مادی نیز علم است.

وی یادآور شد: اگر مقام معظم رهبری که امروز بحمدالله دیده‌بانی و راهبری خردمندانه جامعه اسلامی را عهده‌دار هستند، بر ساختن تمدن نوین اسلامی تاکید دارند، از این روست که اسلام برخاسته از وحی الهی و آمیخته با علم و معرفت است.

رضایی، آیت الله نمازی را یکی از شاگردان امام راحل دانست و گفت: خدمات فرهنگی، علمی و سیاسی این عالم مجاهد در طول بیش از پنج دهه بر هیچ کس پوشیده نیست و برگزاری این مراسم نکوداشت نیز به پاس خدمات چندین ساله لازم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ایمان و تقوا و اخلاق، انقلابی بودن و مردمی بودن را از ویژگی‌های آیت الله نمازی دانست و اظهارداشت: آیت الله نمازی تابع تام و تمام، ولی فقیه است و ولایتمداری یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان است.

آیت الله صفایی گفت: نگاه ولایتمدارانه آیت الله نمازی همواره در تمامی رفتار‌های معظم له دیده می‌شود و تمامی رفتارش برگرفته از همین ویژگی است.

 در این مراسم سه کتاب «فقیه مهاجر و مجاهد» شامل زندگی نامه آیت الله نمازی، «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» رونمایی شد و در حاشیه این مراسم نمایشگاه آثار علمی و فقهی آیت الله نمازی در دانشگاه کاشان برگزارشد.


( ۳ )

نظر شما :