همکاری پارک علم و فناوری کاشان با دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی کاشان گسترش می یابد

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۵ کد : ۱۰۶۵۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۹۷
همکاری پارک علم و فناوری کاشان با دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی کاشان گسترش می یابد

نشست مشترک شورای راهبری پارک علم و فناوری کاشان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در محل این پارک برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان با تاکید بر لزوم همکاری پارک غیاث‌الدین کاشانی با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منطقه، گفت: پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشان که با تلاش همه جانبه دانشگاه کاشان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تابستان سال جاری به بهره بردای رسیده است، امیدواریم با همکاری موثر دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری و رشد، مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان شهرستان کاشان و تمامی دستگاه‌های دولتی، این پارک نقش خود را در زمینه تکمیل زنجیره ساختاری صنعت و دانشگاه در منطقه به بهترین شکل ایفا نماید.

دکتر زراعت در ادامه و در خصوص ضرورت ایجاد بستر همکاری‌های تخصصی بین دانشگاه‌ها و صنایع کاشان افزود: تاسیس پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشان، نقطه عطفی در رشد و تعالی نوآوری و فناوری در منطقه محسوب می شود و برای موفقیت هرچه بهتر این پارک می بایست از تمامی ظرفیت ها در پیشبرد اهداف پارک که همانا توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال متخصصین است استفاده کنیم.

در این نشست دکتر جعفر قیصری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطر نشان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور همواره به عنوان حلقه‌ی واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش بنیان به ایفای نقش پرداخته است.

وی افزود: راه اندازی پارک غیاث الدین کاشانی که با همکاری دانشگاه کاشان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و به پشتوانه دانش مدیریت فناوری و تجربیات موفق این دو سازمان صورت گرفته است، موفقیتی منحصر به فرد در همکاریهای تخصصی شهرک و دانشگاه در کشور محسوب می شود.

دکتر قیصری تاکید کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تمامی ظرفیت های خود برای ایجاد بستری کارآمد برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این پارک بهره خواهد برد تا شاهد رشد اقتصادی روز افزون و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شهرستان کاشان باشیم.

دکتر حسین زینلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن تشریح برنامه های راهبردی این دانشگاه در حوزه نوآوری و فناوری، در خصوص چگونگی نحوه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی خاطر نشان کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تمرکز بر روی توسعه کیفی کارآفرینی، نوآوری و ایجاد ظرفیت های اشتغال دانش بنیان در منطقه است و وجود پارک علم و فناوری در شهرستان کاشان، می تواند ارتباط مؤثر این دانشگاه و صنایع منطقه را در بستری حمایتی تسهیل نماید.

مهندس محمود تولایی رئیس اطاق بازرگانی کاشان نیز با اشاره به نیازهای فناورانه صنایع و شرکتها در سطح شهرستان اظهار داشت: می بایست چالشها و محورهای اولویت دار صنایع منطقه در حوزه فناوری توسط دانشگاه‌ها شناسایی شود تا پژوهش های کاربردی دانشگاه منجر به خلق محصولات دانش بنیان بومی و مبتنی بر توان داخلی گردد.

 وی افزود: برخی تجربیات موفق نشان می دهد بسیاری از نیازهای فناورانه شرکت ها توسط دانشگاه ها قابل پاسخگویی است و انتظار می رود پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی بستر ارتباطی لازم بین دانشگاه و صنعت را به شکل مطلوبی ایجاد نماید.

دکتر محمد نظیفی فرد، رئیس پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی در پایان گزارشی از فعالیت‌های این پارک از زمان راه اندازی و فعالیت های اخیر را به شورای راهبری ارائه نمود و اظهارداشت: تاکنون مجموعا 16 هسته و شرکت فناور با ایده محوری در زمینه های مختلف نظیر میکروالکترونیک، بیوتکنولوژی و فناوری ماشین‌های بافت فرش در پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی جذب و مستقر شده‌اند و تلاش شده است با برگزاری نشست با متقاضیان و جلسات توجیهی و معرفی خدمات پارک، تیم‌های دارای ایده فناورانه و همچنین شرکتهای واجد شرایط ورود به پارک شناسایی و در این پارک جذب ‌گردند.

گفتنی است در این نشست راهبردهای موثر همکاری دانشگاه ها و پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد مفاد و نحوه همکاریها توسط کارگروهی تخصصی متشکل از معاونین پژوهشی و مدیران مراکز رشد هر سه دانشگاه تبیین و در قالب تفاهم نامه های دوجانبه و چندجانبه عملیاتی گردد.


( ۳ )

نظر شما :