رشته‌های دکتری دانشگاه کاشان به ۵ رشته افزایش می‌یابد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۵ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۳۶
دکتر حسن دقیق در روزهای آغازین بهار ۸۵ از افزایش رشته‌های دانشگاه به ۵ رشته خبرداد. به گفته وی سه رشته مکانیک، فیزیک و ادبیات فارسی نیز به جمع رشته‌هایی می‌پیوندند که در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرند. پیش از این دانشجویان مقطع دکترا در یک گرایش رشته ریاضی و چهار گرایش رشته شیمی تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه کاشان آغاز کرده بودند. رییس دانشگاه سیاست دانشگاه را توسعه کیفی در مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: در سال ۸۵ دو رشته حقوق خصوصی و آموزش زبان انگلیسی نیز به جمع رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد اضافه می‌شوند تا رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه به ۹ رشته برسد. وی راه‌اندازی مقطع کارشناسی معماری سنتی، کارشناسی اسانس و کارشناسی ارشد فرش را از برنامه‌های آینده توسعه کمی و کیفی رشته‌های دانشگاه دانست. دکتر دقیق همچنین از راه‌اندازی یک بلوک خوابگاهی با ظرفیت ۲۵۰نفر در سال جاری خبرداد و اظهار امیدواری کرد بخشی از مشکلات موجود در خصوص اسکان دانشجویان از این طریق برطرف شود. وی افزود با تجهیز کتابخانه دانشکده‌ها به سیستم اتوماسیون امکان اتصال این کتابخانه‌ها به سیستم شبکه‌ای کتابخانه‌های کشور فراهم می‌آید. این در حالی است که کلیه خدمات آموزشی دانشگاه مانند ثبت‌نام، انتخاب واحد و ... به طور کامل تحت پوشش اتوماسیون قرار دارند. رییس دانشگاه از اختصاص ۵/۳ میلیون دلار به صورت سهمیه وام ارزی به منظور تجهیز و بازسازی آزمایشگاه‌های دانشگاه از سوی وزارت علوم در سال جدید خبر داد و گفت: در سال گذشته علاوه بر خریدهای ریالی، یک میلیون و ۷۰۰هزار دلار اعتبار برای خریدهای خارجی و آزمایشگاه‌ها صرف شده است. ولی با این حال هر ساله ابزار و تجهیزات آزمایشگاه‌ها باید به روز شوند.

 

دکتر حسن دقیق در روزهای آغازین بهار 85 از افزایش رشته‌های دانشگاه به 5 رشته خبرداد.

به گفته وی سه رشته مکانیک، فیزیک و ادبیات فارسی نیز به جمع رشته‌هایی می‌پیوندند که در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرند. پیش از این دانشجویان مقطع دکترا در یک گرایش رشته ریاضی و چهار گرایش رشته شیمی تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه کاشان آغاز کرده بودند. رییس دانشگاه سیاست دانشگاه را توسعه کیفی در مقاطع تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: در سال 85 دو رشته حقوق خصوصی و آموزش زبان انگلیسی نیز به جمع رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد اضافه می‌شوند تا رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه به 9 رشته برسد. وی راه‌اندازی مقطع کارشناسی معماری سنتی، کارشناسی اسانس و کارشناسی ارشد فرش را از برنامه‌های آینده توسعه کمی و کیفی رشته‌های دانشگاه دانست.

دکتر دقیق همچنین از راه‌اندازی یک بلوک خوابگاهی با ظرفیت 250نفر در سال جاری خبرداد و اظهار امیدواری کرد بخشی از مشکلات موجود در خصوص اسکان دانشجویان از این طریق برطرف شود.

وی افزود با تجهیز کتابخانه دانشکده‌ها به سیستم اتوماسیون امکان اتصال این کتابخانه‌ها به سیستم شبکه‌ای کتابخانه‌های کشور فراهم می‌آید. این در حالی است که کلیه خدمات آموزشی دانشگاه مانند ثبت‌نام، انتخاب واحد و ... به طور کامل تحت پوشش اتوماسیون قرار دارند.

رییس دانشگاه از اختصاص 5/3 میلیون دلار به صورت سهمیه وام ارزی به منظور تجهیز و بازسازی آزمایشگاه‌های دانشگاه از سوی وزارت علوم در سال جدید خبر داد و گفت: در سال گذشته علاوه بر خریدهای ریالی، یک میلیون و 700هزار دلار اعتبار برای خریدهای خارجی و آزمایشگاه‌ها صرف شده است. ولی با این حال هر ساله ابزار و تجهیزات آزمایشگاه‌ها باید به روز شوند.


نظر شما :