گردهمایی ایثارگران دانشگاه کاشان در سالروز فتح خرمشهر

۰۸ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۰۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۶

نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد گفت: ایثار و ایمان راه پیروزی و مبارزه با دشمنان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در گردهمایی ایثارگران دانشگاه کاشان، افزود: همانگونه که رزمندگان اسلام با ایثار خود در جبهه های نبرد پیروز شدند، امروز هم با ایثار می توان بر توطئه های گوناگون دشمن پیروز شد.

 

امام جمعه نجف‌آباد، ایثارگران را یادگاران شهدا و یاوران انقلاب دانست و افزود: نکند زمینه‌هایی پیش بیاید که تقدیر نامه‌ها و پست و مقام‌ها، ما را از مسیر واقعی خود جدا کند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسناتی، دارایی انسان را به داشتن پست و مقام، خانه و اتومبیل ندانست و گفت: تواضع، محبت، صداقت، وفای به عهد، امانتداری و نظم، دارایی‌های یک مؤمن است که باید تلاش کنیم تا این دارایی‌هایی را که خدا به ما داده و زمینه‌اش را فراهم کرده، افزایش دهیم.

 

وی اظهار داشت: هرچه روحیه ایثارگری افزوده شود، انسان به کرامت می‌رسد.

 

به گفته وی، ایثار به معنای احسان و ایثارگری، نوعی عبادت است و انسان هرچه مومن تر شود، دایره و حیطه تسلط او بر دین‌ها و جان‌ها بیشتر می‌شود.

 

امام جمعه نجف آباد، خودخواهی، خودبینی، خود بزرگ بینی را از خصایص بد انسان دانست و افزود: باید با قدر دانستن فرصت‌های زندگی به سوی تکامل حرکت کرد.

 

رئیس دانشگاه کاشان هم، هدف از برگزاری این گردهمایی را، گرامیداشت سالگرد فتح خرمشهر و پاسداشت ایثارگران دانشگاه بیان کرد.

 

دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد افزود: پیشرفت‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی امروز کشور، مرهون تلاش ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

 

وی، با اشاره به اینکه از دغدغه ها و توصیه های شهدای دوران دفاع مقدس پیروی از ولایت فقیه، اتحاد و انسجام و رعایت حجاب بوده است، افزود: امروز هم دشمن با این ارزش‌ها در حال مقابله و ستیز است، بنابراین باید با تقویت نیروی ایمان، روحیه ایثارگری، بصیرت و آگاهی با همه این فتنه‌ها مقابله کرد.

 

شایان ذکر است خاطره‌گویی حاج حسین خاکباز آزادة هشت‌سال دفاع مقدس، نماهنگ‌های فتح خرمشهر و سخنان حجت‌الاسلام احمد شیخ‌زاده مسئول امور ایثارگران دانشگاه کاشان، اقامه نماز جماعت و ضیافت شام بخش‌های دیگر این مراسم بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :