دانش‌آموزان برتر نانو استان اصفهان در کاشان تجلیل شدند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۰۲۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۲۰

دانش آموزان برتر فناوری نانو پژوهشسراهای دانش آموزی استان اصفهان در سومین همایش استانی نانو تکنولوژی که روز دوشنبه در دانشگاه کاشان برگزار شد معرفی و از آنها تجلیل شد.

مدیر مرکز تحقیقات نانو زیست فناور آپادانا در حاشیه این همایش گفت: پس از فراخوان نزدیک به یک هزار اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که حدود 40 درصد و آنها پذیرفته شد.

مهندس حمیدرضا دستجرد افزود: این آثار شامل مقالات تحقیقاتی، ماکت سازی نانو، طنز، شعر، داستان، طراحی سایت و وبلاگ در زمینه‌های نانو بود که توسط گروه‌های دانشگاهی و متخصصان داوری و 120 اثر به این جشنواره راه یافت.

وی، فعالیت‌های دانش‌آموزی را قابل توجه دانست و افزود: بسیاری از مقالات ارائه شده در جشنواره درحد دانشجویی و دانشگاهی است که این توان دانش آموزان و رشد استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزی را می‌رساند.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی دانش آموزان با فناوری نانو و آشنایی با آخرین پیشرفت‌های نانو در حوزه دانش‌آموزی ذکر کرد و گفت: دانش آموزانی که علاقمند به فناوری نانو هستند و بخواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند در این جشنواره‌ها با ارائه مقالات از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند و برای ادامه تحصیل از روش‌های آنها الگو می‌گیرند.

وی از برگزاری همایش کشوری نانو خبر داد و افزود: این همایش در آبان ماه سال جاری از طرف ستاد توسعه نانو فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گفته وی ، با توجه به تازه بودن فناور نانو دانش‌آموزانی که در این جشنواره‌ها صاحب‌ امتیاز می‌شوند مدرک و گواهینامه دارای اعتبار برای ادامه تحصیل به آنها اهدا می‌شود.

دستجردی استان اصفهان و شهرستان کاشان را پیشتاز در زمینه فناوری نانو دانش‌آموزی دانست و افزود: در تحقیقات دانش‌آموزی استان اصفهان، رتبه نخست را در کشور دارد.

در این جشنواره دانش‌آموزان مقالات خود را در زمینه‌های فناوری‌های نانو، ماشین‌های خورشیدی، رباتیک، ماشین‌های شیمیایی و پل ماکارونی ارائه کردند.

در سومین جشنواره استانی نانو فناوری 67 وبلاگ 35 پوستر دو شعر و 9 ماکت به جشنواره راه یافت و از آنها تقدیر شد.

در این جشنواره حدود 200 نفر ازدانش‌آموزان پژوهش‌سراهای 20 منطقه استان اصفهان شرکت داشتند.

 

 

 

 

 


نظر شما :