پایان نامه دانش آموخته کارشناسی ارشد نانو شیمی دانشگاه کاشان جایزه ویژه خیام را دریافت کرد

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۵ کد : ۱۰۲۵۹ اخبار دانشگاه جوایز
تعداد بازدید:۲۲۲۶
پایان نامه دانش آموخته کارشناسی ارشد نانو شیمی دانشگاه کاشان جایزه ویژه خیام را دریافت کرد

در دومین جشنواره پایان نامه های برتر جایزه ویژه خیام، پایان نامه "اکبر تکری" دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد نانو شیمی دانشگاه کاشان جایزه ویژه این جشنواره را دریافت و به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد.

این پایان نامه با عنوان "بهبود خواص مکانیکی نانوکامپوزیت Epoxy/TiO2-SiO2 با بهره گیری از طراحی آزمایش به روش رویه ی پاسخ و مطالعه شبیه سازی دینامیک مولکولی آن" که دکتر مسعود همدانیان عضو هیات علمی دانشگاه کاشان استاد راهنما و دکتر احمدرضا قاسمی استاد مشاور آن را بر عهده داشتند، اثر برتر جشنواره برگزیده شد و تندیس ویژه جشنواره خیام را دریافت کرد.

اکبری تکری گفت: این پایان نامه بر اساس یک نیاز صنعتی در افزایش خواص مکانیکی پلیمر جهت استفاده از آن در کفپوش های اپوکسی انجام شد.

 وی خاطر نشان کرد: در این پروژه جهت بهبود خواص پلیمر، سعی شد؛ مسیری طی شود که بتوان با صرف کمترین هزینه و زمان، بهبود خواص انواع پلیمرها بدست آید. به همین ترتیب تلفیق روش های تجربی (آزمایشگاهی)، تئوری (شبیه سازی) و طراحی آماری آزمایش انجام گرفت.

این پژوهشگر و دانش آموخته دانشگاه کاشان افزود: در این طرح دو نانوذره سیلیکا و تیتانا انتخاب و برهم کنش آنها با رزین اپوکسی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت براساس نتایج بدست آمده، تطابق بسیار خوب طراحی آماری آزمایش با دو روش تجربی- شبیه سازی بدست آمد.

جشنواره علمی- پژوهشی خیام به صورت سالانه با هدف  فراهم نمودن بستری مناسب جهت شناسایی اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری  بویژه در زمینه­ ریاضیات، نجوم، ادبیَات، خیام شناسی، فلسفه و حکمت اسلامی سالانه برگزار می شود.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: جایزه ویژه خیام جشنواره خیام رئیس دانشگاه کاشان نانو شیمی دانشجوی دانشگاه کاشان


نظر شما :