تجلیل از استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان

۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۱:۵۷ کد : ۱۰۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۲

 

 

همزمان با روز معلم، از استادان برگزیده آموزشی، استادان ارتقاء یافته به مرتبه علمی بالاتر و استادان بازنشسته دانشگاه کاشان با حضور استاندار اصفهان تقدیر شد.

استاندار اصفهان در این مراسم گفت:‌ در پنج سال اخیر دانشگاه‌های کشور متناسب با نیازها و ضروریات کشور شکل گرفته و در حال گسترش هستند.

دکتر علیرضا ذاکراصفهانی با اشاره به اینکه اکنون دانشگاه‌ها در خدمت نیازهای جامعه هستند، تأکید کرد: باید این رابطه را همواره حفظ کرد.

وی به بیان توانمندی‌های استان اصفهان پرداخت و گفت: دانش‌هایی چون انرژی هسته‌ای، صنایع دفاعی، صنایع هوا فضا، نانو، سلول‌های بنیادی و شبیه سازی همه در این استان صاحب پژوهشکده و دستاوردهای علمی هستند.

 

 

 

 

وی اظهار داشت: توانمندی‌های علمی نشانگر آن است که جوانان دانشگاهی در خدمت اهداف مقدس انقلاب و نظام سیاسی کشور حرکت می‌کنند.

ذاکر اصفهانی افزود: نخبگان بسیاری در کاشان و استان اصفهان وجود دارند و به همین لحاظ باید گفت،‌ استان اصفهان استانی برخوردار از نخبگان علمی است.

استاندار اصفهان، دستاوردهای علمی نظام جمهوری اسلامی را از برکت خون شهدا،‌ امام راحل و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت:‌ در دوران طاغوت حتی مسئولان عالی‌رتبه نیز باور نداشتند که ایران می‌تواند در زمینه‌های علمی پیشرفت کند و دست نیاز به کشورهای بیگانه دراز نکند.

ذاکر اصفهانی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفتنه معلم، به استادان و دانشجویان توصیه کرد: آثار ارزشمند شهید مطهری را مطالعه کنند.

 

 

دکتر امیرحسین‌رسول‌نیا معاون آموزشی دانشگاه کاشان و مسئول ستاد بزرگداشت هفته معلم نیز در این مراسم ضمن تبریک به اساتید دانشگاه، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه آموزشی ارائه کرد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گفت: دشمنان از فرهنگ ایران و خیزش و بیداری تمدن اسلامی هراس دارند.   

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: خلاقیت و نوآوری جوانان ما در عرصه‌های مختلف صنعت، اقتصاد، کشاورزی و کسب مدارج و رتبه‌های علمی در جهان موجب شده که آنها توان تحمل این پیشرفت‌های علمی ما را نداشته باشند.

وی اظهار داشت: اقتدار جوانان نظام جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد، آنها از این پیشرفت‌های علمی کشور ما جلوگیری کنند.

وی، با یاد کرد خاطره استاد شهید مطهری افزود: جسارت و پرسشگری و پایبندی به سنت‌ها از ویژگی‌های این معلم اخلاق بود.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به مفاخر بزرگ کاشانی اظهار داشت: باید همه استادان و دانشجویان با نظم آموزشی و افزایش کیفیت آموزشی در احیاء تمدن اسلامی تلاش کنند.

ساداتی‌نژاد، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «سال همت مضاعف و کار مضاعف»، تصریح کرد: باید با تلاش و کوشش بیشتر و الگوگیری از اصول و روش‌های شهید مطهری در جهت ارتقاء علمی و مقابله با دشمنان گام برداشته شود.

در این آیین با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسئولان شهری و دانشگاهی از 32 استاد نمونه دانشگاه کاشان تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 


نظر شما :