آغاز به کار نخستین نشست شبکه تبادل دانشگاهی در دانشگاه کاشان

۰۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۰۱۳۱ اخبار دانشگاه دانشگاه کاشان در رسانه ها
تعداد بازدید:۲۷۱۸

نخستین نشست شبکه تبادل تجارب دانشگاهی با حضور نمایندگان ۱۴ مرکز آموزشی و پژوهشی در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان برگزار شد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این نشست را ارائه تبادل تجربیات برای ارتقاء دانشگاهها در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: مستندسازی و انتقال تجربیات در سازمان های مختلف در عصر مدیریت دانش از موضوعات راهبردی سازمان ها بویژه دانشگاه هاست.

عبدالله رمضانی علوی با بیان اینکه مستند سازی و انتقال تجربه دانشگاه ها نیازمند حلقه اتصالی به نام شبکه تبادل تجارب است افزود: در این راستا دانشگاه کاشان با رویکرد همسوسازی، هماهنگی و تقویت توانمندی حرفه ای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی درصدد راه اندازی شبکه تبادل دانش و تجارب دانشگاه هاست که با استقرار این شبکه، همسویی و هماهنگی بیشتری در مجموعه فعالیت های آموزش عالی کشور ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل شبکه تبادل تجارب بر ایجاد راهبردهای جدید در دانشگاه ها و بکار گیری و پیاده سازی آنها موثر خواهد بود و موجب پیوند اهداف و راهبردهای دانشگاه ها با راهبردهای کلان آموزش عالی کشور خواهد شد.

وی اشتراک دانش سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظام مدیریت دانشگاهی، ارتقای یادگیری و استفاده از دانش تخصصی بومی را از ضرورت های تشکیل این شبکه عنوان کرد و افزود: شبکه تبادل تجارب به فضایی اطلاق می شود که گروهی از دانشگاه ها تحت عنوان گروه های کار کرد با توجه به دانش و علایق مشترک و با هدف افزایش دانش، تخصص به تعامل و تبادل دانش با یکدیگر می پردازند.

رمضانی خاطر نشان کرد: در این شبکه مدیران و کارشناسان، نگرش پایه و دیدگاه های یکدیگر را درک و به تبادل دانش و تجربه در حوزه های سیاستگذاری و برنامه ریزی، بودجه بندی، ساختار و تشکیلات، فرایندها، بهره وری و نظام های مدیریتی می پردازند.

در این نشست مبانی حقوقی همکاری وهم افزایی دانشگاه ها توسط دکتر زراعت رئیس دانشگاه کاشان، مستند سازی تجارب مدیریتی دانشگاه ها توسط دکتر نسرین نور شاهی رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و آینده پژوهشی آموزش عالی توسط دکتر امیر هوشنگ حیدری مدیر گروه پژوهشی آینده اندیشی مرکز تحقیقات سیاست علمی وزارت علوم ارائه شد.

در بخش دوم این نشست دکتر محمدرضا آراستی (رییس مرکز برنامه ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه صنعتی شریف) مباحثی را در خصوص نظام برنامه ریزی در دانشگاه ها، دکتر محمدحسین ستایش (معاون اداری مالی و سرپرست معاونت طرح و توسعه دانشگاه شیراز)نظام مالی دانشگاه ها، دکتر امیر ملک زاده (مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد) ساختار فناوری در دانشگاه ها، دکتر بهزاد سلطانی (عضو هیات علمی دانشگاه کاشان) کارآفرینی و دانشگاه و دکتر عباس زراعت (رییس دانشگاه کاشان) تجربه این دانشگاه را در جذب خیرین ارائه کردند.

تصویب شیوه نامه استقرار شبکه تبادل تجارب دانشگاهی از دیگر برنامه های این نشست یکروزه بود.

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

https://sahebnews.ir/962123

https://khabarfarsi.com/u/73532024

 

 

کلید واژه ها: تبادل تجربیات تبادل تجارب شبکه تبادل تجارب دانشگاهی نشریه الکترونیکی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :