برگزاری نهمین دوره ضیافت اندیشه استادان دانشگاه کاشان

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۰۱۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۷۳

نهمین دوره ضیافت اندیشه استادان دانشگاه کاشان با حضور یکصد نفر از استادان طی مراسمی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در مراسم آغازبکار این طرح، بهره مندی مطلوب  از فرصت معتوی دوره های ضیافت اندیشه  از سوی  استادان دانشگاه را خواستار شد.

 دکتر عباس زراعت با بیان اینکه استاد در قبال جامعه، مردم و دانشجو مسئولیت سنگینی دارد که باید بیشتر به آن تمرکز شود، اظهار داشت: در جامعه استاد باید متمایز از دیگر افراد باشد و گفتار، رفتار و کردار او برای دیگران  الگو باشد.


وی از استادان خواست تا دانشگاه را همانند خانه و دانشجویان را به مانند فرزندان خود بدانند و در ارتقاء دانشگاه کوشا باشند.

دکتر زراعت با بیان اینکه دانشجویان امانت های جامعه هستند و باید آنها را به درستی پروش داد، خاطر نشان کرد:  استاد  باید مربی باشد تا بتواند در روحیه  ،انگیزه، اعتقاد،  ایجاد حس نوع دوستی و مسئولیت پذیری در بین دانشجویان موثر باشد

وی آموزش حقوق شهروندی را از دیگر نکات ضروری در محیط دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: باید سعی شود آموزش به شکل مطلوب  ارایه شود  و محیط  کلاس درس با نشاط و شاداب  باشد تا زمینه خلاقیت در بین دانشجویان  ارتقاء یابد.

رییس دانشگاه کاشان تخصص در علم را  مورد تاکید قرار داد و افزود: استاد باید نسبت به درس اجتهاد و در علم خود تخصص و آگاهی کامل داشته باشد و  هر روز  مطالعه علمی  داشته باشد.البته تمرکز بر یک رشته خاص نیز کافی نیست و لازم است اساتید محترم در زمینه های دیگر مانند تاریخ ، فلسفه ، روانشناسی نیزتبحر یافته و این موارد را به دانشجویان انتقال دهند

دکتر زراعت حقیقت طلبی، فضیلت مداری و عدالت خواهی را از نکات بسیار ضروری برای پیشبرد  امور دانست و خاطر نشان کرد: از استادان درخواست می شود با ارائه طرح ها و پیشنهادات خود ،دانشگاه را در برنامه دوم راهبردی یاری رسانند.



معاون نهاد نمایندگی مقام معظم  رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم ، هدف از برگزاری این طرح را ارتقای سطح علمی، دانش افزایی، بصیرت افزایی و ایجاد فضای علمی و گفت و گو محوری  در بین استادان اعلام کرد و افزود: در طول برگزاری این طرح سعی شده با دعوت از استادان برجسته حوزه و دانشگاه و برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و فرهنگی زمینه هم افزایی و ارتقاء فرهنگی اساتید فراهم شود.

حجت الاسلام عمورمضان زاده ، آسیب شناسی اصول تعلیم و تربیت در دانشگاه و اندیشه سیاسی با تاکید بر بیانیه گام دوم را از کلاس های آموزشی این دوره عنوان کرد و اظهار داشت: در طول برگزاری این دوره سعی شده کلاس های فرهنگی با عناوین: چالش های عاطفی زندگی دانشگاهی، تبیین تولید علم، نقش دانشگاه ها و اساتید، امیدها و بیم ها در آینده انقلاب اسلامی و تحولات خاورمیانه  برای استادان ارائه شود.

نهمین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید تا سوم مرداد در دانشگاه کاشان ادامه دارد.


( ۱ )

نظر شما :