مراسم اختتامیه مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه کاشان

۰۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۰۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۰

 

 

سی و چهارمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور روز شنبه 4 اردیبهشت‌ماه در سالن آزادی دانشگاه کاشان با معرفی نفرات و تیم‌های برتر پایان یافت.

 

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین، علم ریاضی را زبان مقدس در بین علوم دانست  و گفت: اساس خلقت بر اساس ریاضی است و در کل عالم به هر چیز نگاه کنیم و در تمام ریزه‌کاری‌های طبیعت آثار ریاضی وجود دارد.

 

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: شهرستان کاشان با وجود آثار کشف شده در تپه‌های سیلک، سابقة علمی بزرگانی همچون غیاث‌الدین جمشید کاشانی و کمال‌الملک و آثار به کار گرفته در خانه‌های تاریخی نمونه بارز پیشرفت ریاضی در دوره‌های مختلف است.

 

رئیس دانشگاه کاشان، آموزش مفاهیم ریاضی برای نسل جوان را ضروری دانست و اظهار داشت: رسالت نسل جوان این است که هم بداند و هم علم را ترویج کند. وی افزود: باید به علم ریاضی به صورت تخصصی نگاه شود.

 

پیشکسوت ریاضی و استاد دانشگاه تربیت معلم تهران هم در این نشست از برگزارکنندگان این مسابقات اعم از کمیته علمی، اجرایی و تصحیح‌کنندگان قدردانی کرد و گفت: اینکه این دوره از مسابقات از نظم و انضباط بهتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار بود نشان از همدلی و تعامل تمام اعضای برگزار کننده و همکاری مجموعه دانشگاه و مسئولان شهرستان کاشان دارد.

 

 

دکتر قاسمی، دانشجویان نخبه و مدال آوران را امیدهای آینده و جایگزین اساتید فعلی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ذکر و ابراز امیدواری کرد تا این دانشجویان نخبه علم خود را برای ارتقاء کشور خود بکار گیرند.

 

وی افزود: شما نخبگان سکان‌دار کشور هستید و به جای فکر رفتن به دیگر کشورها، با بهره‌گیری از علم آنها برای خدمت به نظام خود گام بردارید و تلاش کنید.

 

دکتر نقشینه نماینده کمیته علمی این مسابقات هم با قدردانی از برگزارکنندگان ضعف در حل مسایل و فاصله داشتن طرح و انتخاب سؤالات با ایده‌آل‌ها را از نواقص اینگونه مسابقات دانست و گفت: باید این مسابقات در دانشکده‌ها به صورت گروهی انجام شود.

 

 

واعظی عضو شورای اسلامی شهر کاشان هم، علم ریاضی را بسیار با ارزش خواند و گفت: ریاضی عجین با زندگی است و ذهن ریاضی، ذهن خلاقیت، شکوفایی و وسعت دانش و اندیشه است.

 

 

دکتر آذرپناه رئیس کمیته علمی مسابقات ریاضی هم گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور نسبت به سال‌های قبل دقیق‌تر و با نظم و انضباط بیشتری برگزار شد که این نشان از تعامل تمامی اعضاء کمیته‌ها بود.

 

 

دکتر حسن دقیق دبیر کمیته اجرایی این مسابقات نیز با قدردانی از رئیس دانشگاه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان دلیل موفقیت برگزاری این مسابقات را همکاری این افراد دانست و گفت: کسانی که برای ارتقاء سطح علمی کشور ارزش قایل هستند اجر اخروی دارند.

 

در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور که با شرکت 250نفر از 39 دانشگاه به صورت تیمی برگزار شد. تیم دانشگاه صنعتی شریف اول و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، فردوسی مشهد، دانشگاه شهید باهنر کرمان و شهید بهشتی هم به عنوان تیم‌های برگزیده دوم تا پنجم معرفی شوند.

 

در این مسابقات 35نفر از اعضاء برگزیده تیم‌های شرکت کننده به مدال‌های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

سی و چهارمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور به مدت 4 روز از اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه در دانشگاه کاشان ادامه داشت.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :