معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: پارک های علم و فناوری عامل توسعه اقتصادی است

۰۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۰۰۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۸۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: پارک های علم و فناوری مهمترین عامل توسعه اقتصادی و رشد و پویایی منطق هاست.

دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، کاشان یکی از قطب‌های شرکت های  دانش بنیان در  کشور محسوب می‌شود، افزود: پیشینه تاریخی، نیروی انسانی قوی و  دانشگاه های این شهر موجب شده که این شهرستان به یکی از قطب‌های دانش بنیان کشورشناخته  شود و  وجود  پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید در کاشان گواه این مطلب است وبا توجه به این پتانسیل ها ، حمایت همه جانبه و حداکثری از ظرفیت آن در دستور کار است.


وی تعداد شرکت های فعال دانش بنیان در کشور را  چهار هزار و ۴۰۰ شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: این شرکت ها سالانه نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار صادرات  دارند.


وی  اقتصاد دانش بنیان ایران را روبه رشد دانست و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان ایران هم اکنون در رتبه  شصت و پنجم جهان است که علت آن فراهم بودن  شرایط محیط کسب و کاردر این زمینه  بوده که باید ارتقاء یابد.


وی با بیان اینکه امسال نیز شاهد بهبود رتبه اقتصاد دانش بنیان ایران در جهان خواهیم بود، افزود: رتبه کشور درسطح بین المللی از حیث شاخص نیروی انسانی زیر ۱۰ و در شاخص‌های تولید و پژوهش و فناوری نیز ما بین ۱۰ تا ۲۰ است.


معاون علمی و فناوری رییس جمهور ، حفظ هویت کاشان در کنار قرار گرفتن اقتصاد شهرستان بر پایه شرکت های دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی پارک علم و فناوری و استقرار شرکت های دانش بنیان در آن، با ظرفیت بومی، اقتصاد منطقه شکوفاتر شود.


وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌شوند خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای عمل و رفتار کنیم که بخش خصوصی به حضور و سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شود.


ستاری وابستگی به اعتبار نفتی و اشتغال ناشی از آن را نادرست دانست و اظهار داشت: سرمایه‌ای که بخش خصوصی از جیب خود برای راه اندازی یک کسب و کار هزینه می‌کند، دهها برابر ارزشمندتر از اعتبارهای دولت است و البته دولت هم باید با خطرپذیری آنها کنار بیاید که خوشبختانه این مهم را با پرداخت تسهیلاتی با کارمزد کم بهره از محل صندوق نوآوری و شکوفایی محقق شده است.

 


نظر شما :