برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب در دانشگاه کاشان

۰۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۱ کد : ۹۶۴۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۴
برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب در دانشگاه کاشان

پس ازانتشار فراخوان و اطلاع رسانی در مدت 40روز، آثار و ایده های شرکت کنندگان مورد ارزیابی اولیه قرار خواهد گرفت و ایده هایی که قابلیت اصلاح و ارتقا را دارند با کمک و راهنمایی داوران و مربیان هدایت می شوند و در نهایت پس از تکمیل ایده و طرح ، انتخاب تیم ها برای حضور در رویداد صورت می پذیرد.

برنامه اجرایی رویداد :

اسـتارتاپ ویکند یـک رویـداد آموزشی-تجربی غیـرانتـفـاعـی است که همانند رویداد استارتاپ طراحی شده و در پایان هفته برگزار میگردد. در این رویدادآموزشی مشتاقان کـارآفرینی در حوزه مدیریت شهری گرد هم می آیـند تا با هدف حل چالشهای مدیریت شهری به اشتراگ گذاری ایـده هایشـان و تشکیل تیم ها به راه اندازی مدل های کسب و کـار بپـردازند.

روزچهارشنبه( ساعت 14 الی 20) :

 (علاوه بر اعضا مدعو تیم های انتخاب شده جهت رقابت ، حضور  سایر  شرکت کنندگان ، در این بخش رویداد اعم از ایده پردازان یا سایرین بلامانع است، ثبت نام در سایت برای حضور الزامی است)

  • معرفی ایده های منتخب : ایده‌های منتخب داوران از میان ایده های ثبت شده در سایت رویداد ( 12 تیم آزاد و 12 تیم دانش آموزی ) توسط سرگروه یا یکی از اعضا تیم، شرح داده می شود .

 

  • تشکیل و تکمیل تیم ها و آموزش : ایده های منتخب شروع به تکمیل اعضای تیم نموده و در ادامه طبق برنامه زمانی توسط مربیان (منتورها )کارگاه هایی شامل : آشنایی با بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas)، کارگاه کمینه محصول قابل ارائه و اعتبار سنجی ایده ها (MVP)، کارگاه نحوه ارائه ایده و اصول گرافیک ، توسعه محصول، مشتری یابی ونحوه تولید محصول اولیه و ... را در جهت پیشبرد و اجرایی کردن ایده را سپری میکنند .

روز پنج شنبه (ساعت 8 الی 18)  :

(صرفا  اعضا مدعو تیم های انتخاب شده جهت رقابت ،  در این بخش رویداد حضور دارند .)

  • فعالیت تیمی : صبح و ظهر پنج شنبه ، گروه ها در یک کار تیمی و فشرده ، آخرین تلاش‌ها را در راستای تولید نمونه اولیه محصول شان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند. ( داوری توسط منتورها در صحنه فعالیت)
  • عصر روز پنج شنبه زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، به طوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و… از طرح خود دفاع می‌کنند. در نهایت تیمهای برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند. ( ارزیابی داوران پس از ارایه )

.

روز جمعه(9 تا 13 ) :

  • ارایه مجدد تیم های برگزیده ( بخش آزاد و بخش دانش آموزی)در حضور تمامی میهمانان ( مدیران دولتی و خصوصی ، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ، شتاب دهنده های مدعو...)
  • اختتامیه ، تقدیر از تیم های برنده و اهدا جوائز

 

 برنده واقعی این رویداد گروه‌هایی هستند که تیم تشکیل شده خود را بعد از رویداد حفظ کرده و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند استارت‌آپ خود را تبدیل به یک شرکت سودآور کنند. بنیاد نخبگان سعیدی به عنوان اولین شتاب دهنده خیرین در کشور، یکی از حامیان تیم های برگزیده خواهد بود.

  همزمان با رویداد اصلی ، بخش دانش آموزی و نمایشگاه نیز برقرار می شود

 

 

 

 

کلید واژه ها: شهر خوب بنیاد نخبگان سعیدی ستاد توسعه دانشگاه کاشان شهر خوب شهر کارآفرین


( ۲ )

نظر شما :