بزرگداشت چهل و پنج سالگی دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۸ کد : ۹۶۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۲۸
بزرگداشت چهل و پنج سالگی دانشگاه کاشان برگزار شد

جشن افتخارات و دستاوردهای دانشگاه کاشان همزمان با 40سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و 45سالگی تاسیس دانشگاه کاشان با حضور  پرشور اساتید، کارمندان، دانشجویان، خیرین دانشگاه، بازنشستگان و مسئولان شهری و منطقه ای برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک چهل و پنجمین سال تاسیس دانشگاه، کسب افتخارات این دانشگاه را مرهون تلاش آحاد دانشگاهیان دانست و افزود: تلاش های روسای قبلی، اساتید ، دانشجویان  و کارمندان دانشگاه موجب موفقیت ها و معرفی این دانشگاه در سطح جهانی شده است.

دکتر عباس زراعت  رویکرد آینده این دانشگاه را جامعه محوری، تاثیرگذاری در منطقه و رفع نیازهای  شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه سعی دارد تا  برنامه های خود را بر اساس نیازهای جامعه وحل  مسایل و مشکلات مردم تعریف کند.

وی با بیان اینکه همه ما نسبت به نشاط  جامعه و آسیب های اجتماعی، محیط زیست و آب و دیگر مسایل عمومی  مسئول هستیم، خاطر نشان کرد: باید این باور در بین مردم و مسوولین بوجود بیاید که دانشگاه ها کلید توسعه کشورند و با ارایه راهکارهای علمی می توان بر تمامی مشکلات فایق آمد.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: هیچ کشوری توسعه نیافته است مگر با تکیه بر دانش و فناوری وبه ویژه تقویت  شرکت های دانش بنیان . پس باید به این مهم توجه کرد .

وی جلب اعتماد مردم و مسئولین نسبت به دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید سواد عمومی افراد جامعه اعم از مسوول و غیر مسوول نسبت به ارتباطات اجتماعی ارتقاء یابد و از سوی دیگر  روی اعتماد مردم در جامعه سرمایه گذاری کنیم.

دکتر زراعت به میزان زیاد سالانه پایان نامه و طرح های  پژوهشی در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بتوان 50 درصد این پایان نامه ها بر اساس رفع مشکلات جامعه تعریف  شود بسیاری از مسایل مرتفع می شود.

وی ارتباط دانشگاه با صنعت را از دیگر موارد توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: در دانشگاه میز صنعت، مرکز تجاری سازی  و نوآوری و پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی ایجاد شده است تا فارغ التحصیلان در کنار علم بتوانند  در شرکت های دانش بنیان، علم و ایده خود را به ثروت تبدیل نمایند.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد:  تشکیل منطقه بین المللی دانش بنیان، یکی از اهداف محوری دانشگاه است که امیدواریم با فراهم کردن زیر ساخت ها وهمکاری دانشگاهیان و مردم و مسئولین بتوان آن را تحقق بخشید.

دکتر شامخی رئیس پیشین(سال های 75-72) دانشگاه کاشان هم دراین مراسم فرا رسیدن چهل و پنج سالگی تاسیس این دانشگاه را به همه دانشگاهیان تبریک گفت و افزود:مایه افتخار است که این موسسه علمی توانسته به این سرعت افتخاراتی را کسب کند و در ابعاد ملی و بین المللی خوش بدرخشد.

وی نیروی انسانی را کلید توسعه علمی عنوان کرد و اظهار داشت: سرمایه انسانی شهر کاشان موجب حفظ و پویایی درخشان این شهر شده است.

وی با اشاره به رسالت دانشگاه کاشان که جامعه محور بودن است خاطر نشان کرد: این امری جدی و شدنی است که با تکیه بر غنای مردم، دانشگاه  خواهد توانست مستقل از اعتبارات دولتی در صحنه حاضر شود و در راستای مشکلات و رفع نیازهای مردم گام بردارد.

وی تاکید کرد: دانشگاه باید به گونه ای عمل کند تا مردم اثر وجودی دانشگاه کاشان را در زندگی خود ببینند و آن را درک کنند.

دکتر شامخی دانشگاه را موتور محرک برای توسعه منطقه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: تا با کمک مردم و مسئولان و دانشگاهیان بتوان بر تمامی مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به تحریم ها و مسایل اقتصادی کشورخاطر نشان کرد: تاکنون ملت ایران سختی ها و مشکلات زیادی را گذرانده است و با کمک دانشگاه ها می توان این روزهای سخت را  پشت سر گذاشت.

کلید واژه ها: چهل و پنجمین سال تاسیس دانشگاه دانشگاه کاشان افتخارات و دستاوردهای دانشگاه


( ۱ )

نظر شما :