شروع پذیرش و استقرار شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی

۱۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۲۰ کد : ۹۳۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۷۳
مسئول راه‌اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی، از شروع پذیرش شرکت‌های فناور واجد شرایط در این پارک خبر داد.

مسئول راه‌اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی، از شروع پذیرش شرکت‌های فناور واجد شرایط در این پارک خبر داد.

دکتر محمد نظیفی‌فرد افزود: در نشستی که روز یکشنبه با حضور مدیران عامل و نمایندگان برخی شرکت‌های فناور متقاضی عضویت در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی برگزار شد، خدمات و حمایت‌های پیش بینی شده برای اعضای پارک و فرایند جذب واحدهای فناوری توسط مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی و رئیس جذب و پذیرش شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تشریح شد.

وی اظهار داشت: متقاضیان استقرار در پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی بعد از دریافت راهنمایی اولیه و تکمیل کاربرگ و پس از برگزاری جلسه مصاحبه و جمع‌بندی شورای پذیرش پارک در صورت احراز شرایط در یکی از مقاطع دوره رشد مقدماتی، مرکز رشد و یا پارک علم و فناوری پذیرش می‌شوند.

به گفته وی، شرکت‌های فناور مستقر در پارک، از امتیازاتی نظیر استفاده از فضای اداری و پشتیبانی‌هایی نظیر خدمات اطلاع‌رسانی، آموزشی، مشاوره، بازاریابی، پروژه‌یابی، امکانات آزمایشگاهی و متناسب با موضوع فعالیت از معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برخوردار می‌شوند.

دکتر نظیفی فرد، تاکید کرد: شرکت‌های متقاضی برای ورود به مرکز رشد پارک، لازم است دست کم دو نفر نیروی متخصص تمام‌وقت مرتبط با فناوری ایده و یک نفر مشاور داشته باشند و روی ایده خود، یک طرح توجیهی کسب‌وکار تهیه و تدوین کنند تا بتوانند وارد مرکز رشد شوند.

به گفته وی، در صورتی که یک شرکت، فاقد یکی از سه شرط یعنی ایده، تیم و طرح توجیهی کسب‌وکار باشد، وارد مرحله رشد مقدماتی می‌شود که شش ماه به طول می‌انجامد.

در بخش دیگری از این جلسه توجیهی رئیس اداره جذب و پذیرش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرایط ورود به پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی را حضور دست کم شش نفر نیروی متخصص تمام‌وقت، عنوان کرد و ادامه داد: زمینه فعالیت این شرکت‌ باید فناورانه باشد و سابقه تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در کارنامه شرکت وجود داشته باشد.

خدابنده با اشاره به تفاوت‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری با شرکت‌هایی که طبق ارزیابی و ممیزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش‌بنیان محسوب می‌شوند، بیان کرد: شرکت‌های مستقر در پارک، حتی اگر عنوان دانش بنیان را نداشته باشند، علاوه بر برخورداری از برخی مزایای شرکت‌های دانش بنیان، از امتیازات دیگری نیز برخوردارند.

وی افزود: برای مثال، شرکت دانش‌بنیان، برای هر محصول خود باید تقاضای دانش‌بنیانی بدهد تا از مالیات معاف شود و از امتیازاتش بهره ببرد، اما شرکت‌های عضو پارک، همه محصولاتی که در زمینه فعالیتشان تولید می‌کنند، شامل معافیت مالیاتی می‌شوند.

خدابنده تصریح کرد: هم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با احراز شرایط ورود به پارک، از مزایای حضور در این نهاد فناورانه استفاده کنند و هم متقابلا شرکت‌های مستقر در پارک می‌توانند با گذراندن ممیزی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانش‌بنیان شوند و از مزایای آن بهره ببرند.

در پایان نشست و پس از بیان شرایط جذب و پذیرش در پارک، پرسش‌های مدیران شرکت‌های حاضر پاسخ داده شد و مشاوره‌های لازم را به شرکت‌های فناور ارائه گردید.

گفتنی است پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی با همت دانشگاه کاشان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با هدف حمایت و هدایت تیم‌های کارآفرینی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان منطقه و بسترسازی لازم برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی و کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان از اواخر پاییز سال جاری موفق به اخذ موافقت قطعی تاسیس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری پژوهش و فناوری شرکت های فناور پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی


نظر شما :