حضور سفیران خدمت در مرکز رشد دانشگاه کاشان

۰۵ بهمن ۱۳۸۸ | ۱۷:۳۷ کد : ۹۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۶

سفیران خدمت (مسئولان ادارات، شهرستان کاشان در مرکز رشد دانشگاه کاشان حضور یافته و از نزدیک با توانمندی‌های واحدهای مستقر در این مرکز و نیز نوع ارائه خدمات و مشکلات ایشان آشنا شدند.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست، ایجاد مرکز رشد در این دانشگاه را گامی در راستای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و صاحبان صنایع ذکر کرد و گفت: حجم قراردادهای این دانشگاه با صنعت در سال 87، 10 برابر 20 سال گذشته بوده است که این نشان دهنده، فعالیت‌های کاربردی دانشگاه کاشان است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، جامع‌بودن دانشگاه کاشان و دارابودن رشته‌های مختلف دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را از پتانسیل‌های مثبت و سرمایه‌ای ارزنده برای توسعه در زمینه‌های مختلف دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید از این پتانسیل استفاده کنند و شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان ایده در مرکز رشد دانشگاه آماده ارائه خدمات به تمام دستگاه‌ها و ادارات شهرستان هستند.

رئیس دانشگاه کاشان اظهار داشت: ایجاد پارک علم و فناوری در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: امید است هرچه زودتر این امر محقق شود.

رئیس مرکز رشد دانشگاه کاشان هم گفت: این مرکز در سال 81 به عنوان نخستین مرکز رشد در کشور دایر شده است و پس از آن 75 مرکز رشد و 13 پارک علم و فناوری در کشور شکل گرفتند.

مهندس سیدحسین اجتهد افزود: با توجه به چشم‌انداز ترسیم شده برای روند توسعه‌ای کشور تا سال 1404 این مرکز آماده ارائه خدمات به منطقه است تا زمینه‌ساز رشد، شکوفایی نوآوری ایده‌های خلاقانه مبتنی بر دانش باشد.

وی اظهار داشت: این مرکز می‌کوشد با تأمین زیرساخت‌های حمایتی و ارائه خدمات آموزشی، مالی، مشاوره و دیگر حمایت‌های معنوی و مادی، کارآفرینان را در تبدیل ایده‌های دانش محور به محصولات و خدمات قابل عرضه یاری دهد و خطرپذیری سرمایه‌گذاری آنان را به حداقل برساند.

به گفته وی، تاکنون 95 واحد فناور از این مرکز به جامعه عرضه شده‌اند و هم اینک نیز 20 واحد فناور در اینجا مستقر می‌باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان هم هدف از بازدید سفیران خدمت از مرکز رشد دانشگا کاشان را آشنایی مدیران شهرستان با توانمندی‌ها و امکانات موجود بومی شهرستان ذکر کرد و گفت: باید از این پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود شهرستان که در تمامی زمینه‌ها وجود دارد استفاده شود و مدیران این توانمندی‌ها را به دستگاه‌های استانی منتقل ‌کنند.

حسینعلی حاجی افزود: برای تحقق اصلاح الگوی مصرف دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از لامپ‌های کم مصرف LED که در این مرکز تولید می‌شود استفاده کنند.

وی، با ابراز امیدواری از این که مجوز ایجاد پارک علم و فناوری هرچه زودتر صادر شود، از دانشگاه کاشان خواست تا زمینی را برای این منظور اختصاص دهد.

به گفته وی، شهرداری‌ها و اداره برق برای جلوگیری از آلودگی نوری و استفاده از امکانات بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌توانند از طریق اصلاح شیوه‌های نورپردازی و به کارگیری انرژی‌های نو، تولید شده در این مرکز استفاده کنند.

ارائه تسهیلات صندوق مهرامام رضا(ع) به ایده‌های نو، انعقاد قرارداد شرکت‌های مرتبط با جهاد کشاورزی، با این اداره، رعایت حقوق معنوی شرکت‌ها، تعیین رابط خبری مرکز رشد و استفاده از ایده‌ها و طرح‌های این مرکز برای اجرای طرح‌های هادی بنیاد مسکن از مصوبات این جلسه بود

در این نشست نمایندگان 15 واحد فناور مرکز رشد دانشگاه کاشان گزارش عملکرد شرکت‌ها و هسته‌های متبوع خود را ارائه کردند.

 

 

 

 


نظر شما :