سفرای شرکت کننده در پانزدهمین نشست مدیران بین الملل دانشگاهها بر انجام طرح های مشترک همکاری در حوزه فناوری تاکید کردند

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵ کد : ۹۲۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۰۱۶

سفرای شرکت کننده در پانزدهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتخب کشور در  دانشگاه کاشان، بر انجام طرح های مشترک همکاری در حوزه فناوری و برگزاری دوره های کوتاه مدت تاکید کردند.

مارکوس لایتنر سفیر سوییس در ایران در این نشست گفت: سابقه همکاری علمی ایران و سوئیس به سال 1949 بر می گردد و زمانی که دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه زوریخ، همکاری های مشترک را شروع کردند و این همکاری به مسیر همکاری دانشگاه زوریخ و دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان متولیان  کارگروه ملی  همکاری در کشور می پیوندد.

لایتنر همکاری نزدیک در کشور در حوزه تامین منابع مالی طرح های تحقیقاتی مشترک را موفقیت آمیز خواند و گفت: انجام طرح های مشترک همکاری در حوزه فناوری، برگزاری دوره های کوتاه مدت، محورهایی هستند که می توانند در آینده تعاملات علمی برای آنها برنامه ریزی کرد.

لایتنر عنوان کرد: در پروژه های مشترک که 15 مورد آن به تایید رسیده است دو سوم هزینه ها را دانشگاه  های طرف سوئیسی و یک سوم آنرا دانشگاههای طرف ایران می پردازند.

سفیر زوریخ به همکاری خوب علمی دو کشور در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: همکاری ها باید در مسیر درست قرار گیرد و مشارکت دانشجویان و استادان در این همکاری که جریان پایین به بالا را رقم می زند فاکتور مهمی است.

اکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران در پانزدهمین نشست مدیران و معاونان بین الملل دانشگاه ها در دانشگاه کاشان گفت: همکاری موفق ایران و اندونزی در زمینه زیست فناوری، می تواند الگویی برای همکاری در سایر حوزه ها باشد.

وی افزود: نانو تکنولوژی، آموزش های فنی و حرفه ای با هدف اشتغال زایی و همچنین پزشکی از دیگر حوزه هایی هستند که اندونزی آمادگی همکاری با ایران در این حوزه ها را دارد.

اکتاوینو علیمودین در ادامه آمادگی کشورش برای همکاری با وزارت علوم ایران در اعطای بورس تحصیلی، فرصت های مطالعاتی و انجام طرح های مشترک تحقیقاتی اعلام کرد.

https://www.msrt.ir/fa/news/44028/


نظر شما :