مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری تأکید کرد: ضرورت راه‌اندازی اکوسیستم تعاملات بین‌المللی در راستای حل مشکلات جامعه

۲۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۱ کد : ۹۲۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۶۵
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری تأکید کرد: ضرورت راه‌اندازی اکوسیستم تعاملات بین‌المللی در راستای حل مشکلات جامعه

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، در پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منتخب کشور، راه‌اندازی اکوسیستم تعاملات بین‌المللی را برای حل مشکلات جامعه ضروری دانست.
دکتر عبدالساده  نیسی در این نشست که به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد، بر اجرای پروژه‌های همکاری مشترک تاکید کرد و گفت: باید اولویت‌ها تعریف شده و بر اساس آن پروژه‌ها تعریف شود.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم بر لزوم ایجاد اکوسیستم تعاملات بین المللی در کنار اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در کشور تاکید کرد.
دکتر نیسی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در هفته آینده اظهار داشت: در نمایشگاه امسال در کنار عرضه فناوری، تقاضای فناوری نیز وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه که شرکت‌های مختلف حضور خواهند داشت، شرکت‌ها نیازهای خود را ارائه خواهند کرد و سایر شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری به حل مساله آنها خواهند پرداخت.
مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، با اشاره به لطمه‌ای که استادان و پژوهشگران به دلیل نوسانات نرخ ارزی به آنها وارد شده است، افزود: در ارتباطات بین‌المللی می‌توان هم فناوری را عرضه کرد و هم تقاضا کرد.
وی با اشاره به اینکه برخی مسائل همچون ریزگردها خاص خود کشور است افزود: آزمایشگاه بزرگی در مرکز تحقیقات دانشگاه شهید چمران راه اندازی شده است تا بتوان با کمک محققان این مسئله را در کشور مرتفع سازیم و با این کار می‌توانیم در این مساله همچنین صادرکننده نیز باشیم.
دکتر نیسی پژوهش در زمینه حل چالش‌های زیست محیطی کشور را مهم توصیف کرد و افزود: پروژه‌های همکاری مشترک، روش خوبی برای رفع معضلات کشور است؛ این پروژه‌های مشترک باید به کمک وزارت علوم، دانشگاه‌ها و تعاملات خارجی تعریف شود.
وی خاطر نشان کرد: در شرایط خاص تحریم‌ها، اگر دانشگاه‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان بتوانند با نوآوری و فناوری مسائل را حل کنند، خیلی در معرض خطر قرار نخواهیم گرفت.

لینک انعکاس خبر در سایت وزارت علوم:

https://www.msrt.ir/fa/news/44011/


( ۱ )

نظر شما :