پژوهشگران برتر دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۰۱ دی ۱۳۸۸ | ۱۵:۵۵ کد : ۸۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۷۱

به مناسبت هفته پژوهش از 60 پژوهشگر برتر دانشگاه کاشان تجلیل شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین، علم و پژوهش را ابزار و سلاح مقابله با دشمنان دانست و گفت: برای دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان، رشد علمی و تحقیقاتی لازم است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که تولید علم و ثروت را جهاد علمی دانسته‌اند، افزود: ثروتی که از راه علم و فناوری به دست آید از نیازهای کشور و دارای ارزش است و توسعه کشور را به همراه دارد.

به گفته وی، علم و پژوهش محوری رمز قدرتمندی کشورهاست که باید علم در کنار اخلاق باشد و معنا پیدا کند.

وی، اهمیت دنیای اسلام به علم را بیش از دیگر ادیان دانست و گفت: در دین اسلام، علم در راستای خدمت به بشر استفاده می شود.

دکتر ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد: تا در پرتو معنویات ، اخلاق و آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی به توسعه علمی دست یابیم و در عرصه جهانی پیشتاز باشیم.

رئیس دانشگاه کاشان، کاربردی کردن پژوهش را به اعضای هیات علمی و دانشجویان تاکید کرد و افزود: باید سعی شود تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، پژوهش در جامعه بر اساس نیازهای جامعه بکار گرفته شود.

دکتر ساداتی‌نژاد، توسعه ارتباط با صنعت، ارتقاء طرح های پژوهشی در بخش علوم انسانی و ارتباط با جامعه و معرفی مفاخر و معماران برجسته کاشان را لازم دانست و تصریح کرد: مرکزپژوهشی کاشان شناسی این دانشگاه آماده همکاری و حمایت مالی با اینگونه طرح‌های تحقیقاتی است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان هم، در این آیین، سخنرانی‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پزوهشی و رمز درهای باز را از جماله برنامه‌های هفته پزوهش امسال در این دانشگاه ذکر کرد.

دکتر مجید منعم‌زاده افزود:، کسب رتبه نخست در سرانه مقالات ISI و نفر اول ودوم فناوری نانو کشور و کسب رتبه جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی اعضای هیات علمی و امتیاز رتبه علمی پژوهشی مجله حدیث پژوهی، از موفقیت‌ها و افتخارات پژوهشی این دانشگاه در سال جاری بوده است.

وی، با اشاره به تشکیل دهمین سال فعالیت معاون پژوهشی این دانشگاه اظهار داشت: در این مدت 550 مقاله ISI و 250 جلد کتاب ارائه شده است و در سه سال، برترین‌های کشوری جشنواره نانو از این دانشگاه معرفی شده‌اند.

دکتر سیدعلیرضا فولادی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و برنده جایزه ادبی جلال آل احمد هم در این ایین گفت: پیشرفت علمی موجب بیرون آمدن از زیر سلطه قدرت‌های بزرگ می‌شود و می‌توانیم استقلال کشور را تامین کنیم.

وی اظهار داشت: مبنایی‌ترین راه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت این است که خود پژوهش به عنوان موضوع قرار گیرد و جوانب آن بررسی شود.

وی، تأسیس پژوهشگاه پژوهش، تدوین فرهنگ و دانشنامه و تبیین فلسفه، روش‌شناسی، روانشناسی، جامعه‌شناسی، اخلاق، آسیب‌شناسی و زیباشناسی پژوهش را برای نهادینه کردن پژوهش لازم دانست.

دکتر فولادی زبان پژوهش را برزخ علم و ابزار انتقال علم ذکر کرد و افزود: بدون زبان نمی‌توان اندیشه علم را انتقال داد و در پژوهش باید زبان صریح و روشن و بدون آرایه‌های ادبی بکار گرفته شود.  

در این مراسم از 28 پژوهشگر برتر جشنواره علمی پژوهشی دانشگاه، 9 پژوهشگر دانشجو و 18 استاد پژوهشگر تجلیل شد.

 

 


نظر شما :