دیدار جمعی از استادان دانشگاه کاشان با حضرت آیت الله جوادی آملی

۲۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۲ کد : ۸۵۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۱۴۹

تعدادی از استادان دانشگاه کاشان به همراه مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه و تعدادی از معاونین و مسؤولین دانشگاه در تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه جاری با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ویژه و صمیمی که به همت مرکز هم اندیشی دانشگاه برگزارشده بود، نخست حجت الاسلام دکتر موحدی از استادان بنام گروه معارف به معرفی کاشان و ویژگی های دانشگاه کاشان پرداخت و سپس دکتر شیخ زاده معاون آموزشی دانشگاه گزارشی کوتاه از اعتبار و پیشرفت های علمی و آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را ارائه کرد.

آیت الله جوادی آملی ضمن خوش آمد گویی و تقدیر با اشاره به شخصیت های برجسته ای همچون غیاث الدین جمشید و فیض کاشانی که از کاشان بر خاسته اند گفت:" سرزمین کاشان این استعداد را دارد که مردان الهی تربیت کند و به خاطر این نعمت و استعداد مسؤولیت بیشتری هم دارد چون یوم لتسئلن عن النعیم.قدر این نعمت را هم وقتی خوب می دانیم که علوم علوی را خوب بفهمیم و عمل کنیم و شاگردان خوب تربیت کنیم".

وی سپس به پاره ای از ویژگی های کلام وحی و همچنین سخنان مولا علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: قول ثقیل باید دو ویژگی داشته باشد: ۱-باید دارای مایه علمی باشد ۲-باید دلپذیر باشد.

این استاد حکمت و فلسفه به استادان توصیه کرد: هرگز به فکر این نباشیم که چه کسی( دولتی) آمد و چه کسی رفت به این فکر باشیم که ابدی هستیم و برنامه اصلی ما علم است و علم است و علم. علم غذای اصلی ماست که با ابدیت سر و کار داریم. ما تا نفس می کشیم باید به علم و عالم بودن و عمل کردن بیندیشیم."

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت ایشان و زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) از دیگر برنامه های این سفر معنوی و یک روزه بود.

 


( ۴ )

نظر شما :