گفتگو و تکیه بر نقش زبان معنا و مشترک هنر همواره در تاریخ بشر آغازگر تحولات بزرگ بوده است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۲ کد : ۸۴۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۵۶

 معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: گفتگو و سپس گفتمان سازی و تکیه بر نقش زبان معنا و مشترک هنر همواره در تاریخ بشر آغازگر تحولات بزرگ بوده است.

 دکترحسین ستار در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی نقش معماری و هنر در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این کنفرانس قدردانی کرد و گفت: امیدوارم که این دو روز سرآغاز بحثها و بررسی های عمیق در گشودن پیوندهای مشترک بر زبان عالم گیر و احیاگر هنر باشد.

وی با بیان اینکه در این دور روز ما گامهایی بسیار مهم در تعمیق ارتباط فرهنگی ایران و عرب برداشتیم افزود: گفتگو و سپس گفتمان سازی و تکیه بر نقش زبان معنا و مشترک هنر همواره در تاریخ بشر آغازگر تحولات بزرگ بوده است.

دکتر ستار قائم مقام اجرایی همایش از حضور هر چند در ظاهر مجازی اما در واقع حقیقی حکیم سید حسین نصر در این همایش قدردانی کرد و گفت: وی هر چند سوگمندانه از هجر وطن و علاقه بسیار شعف انگیز خود به بازگشت به سرزمین مادری اش برای ما سخن گفت.

اما از برگزاری این سمینار به عنوان نقطه ای بس مهم و قابل توجه در آغاز تعامل فلسفه و معماری به عنوان مسیری جدید برای گفتگوهای مشترک سخن گفت. وی با تاکید بر بازگشت به خویشتن و دوری از تمدن غرب ؛ عرفان و فلسفه اسلامی را احیا کننده فلسفه هنر اسلامی مبتنی بر نظریه حکمت هنر دانست.

وی مرحوم امام خمینی و علامه طباطبایی را از احیاگران فلسفه اسلامی در دور جدید دانسته و بر پیمودن این راه تاکید نمود و افزود: همچنین دکتر نصر تقلید از غرب و دوری از هنر و فلسفه را از عوامل از بین رفتن وحدت فرهنگی دانست.

دکتر آذرتاش آذرنوش؛ بر نقش کژفهمی های تمدن ایرانی توسط بعض محققان در پیمودن راه نااستوار تحقیق سخن گفته و بر فهم نقاط اصیل تمدن به عنوان عامل اصلی در ایجاد گفتگوهای فرهنگی اشاره نمودند.


نظر شما :