تاسیس پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی با پذیرش اولین شرکت دانشگاهی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۹ کد : ۸۴۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۹۱۸

سند پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی با حضور دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور، دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان به امضا رسید.


 در این نشست شرکت بلوط سبز اکسین به مدیریت همکار دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان آقای دکتر مزدیان فر  و آقای رضایی بعنوان اولین شرکت پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی پذیرش شد.دستگاه جداسازی آب از نفت محصول این شرکت می باشد که محصول رساله دکتری دانشجوی دکتری کاوه رضایی  است و در حال حاضر در منطقه نفتی خارک نصب و به بهره برداری رسیده است.
 همچنین تفاهم نامه رسمی راه اندازی پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی امروز در حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری و استاندار اصفهان توسط معاون پژوهشی وزارت عتف، رئیس دانشگاه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان و رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به امضا رسید.
دکتر نوبخت در این مراسم طی سخنانی از راه اندازی پارک اظهار خشنودی کرده و این اقدام را نه یک انتخاب بلکه الزام برای کشور دانست.
وی خطاب به دکتر گرایی نژاد مدیر بخش آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه دستور داد حمایت جدی از این برنامه نموده و از ظرفیت های قانون بودجه ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ اعتبارات مناسبی به پارک اختصاص دهند.
آقای دکتر کشمیری رئیس پارک علم و فن آوری از ریس سازمان برنامه و بودجه خواست زمانی را برای گفتگو پیرامون تقویت پارک به ایشان و دانشگاه اختصاص دهند که مورد استقبال معاون محترم رئیس جمهور قرار گرفت.
رئیس دانشگاه کاشان نیز اظهار داشت: یکی از برنامه های جدی ما در سال جاری اخذ ردیف بودجه مستقل برای پارک می باشد که قول های مساعد نیز داده شده است.
دکتر زراعت بیان داشت: قرار است پارک علم و فن آوری اوایل تابستان امسال با حضور وزیر عتف در پردیس خواهران دانشگاه موقتا راه اندازی شود و تا مدت حداکثر سه سال ساختمان های پارک در سایت دانشگاه احداث گردد.
شایان ذکر است با تصویب هیات امنای دانشگاه حدود سی هکتار زمین حدفاصل دانشگاه و شهرک صنعتی راوند به صورت اجاره دراز مدت در اختیار پارک قرار می گیرد تا این محل نقطه اتصالی میان دانشگاه و صنعت باشد.

 


( ۳ )

نظر شما :