دکتر زراعت: انجمن‌های علمی پیشتاز نوآوری و خلاقیت هستند

۰۲ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۳ کد : ۸۱۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۱

رئیس دانشگاه کاشان گفت: انجمن‌های علمی پیشتاز نوآوری و خلاقیت هستند.

 

دکتر عباس زراعت در اولین جلسه کمیته نظارت بر انجمن های علمی دانشگاه اظهار داشت: فعالیت های دانشجویان در انجمنهای علمی زمینه رشد و توسعه دانشگاه  را در تمامی عرصه ها فراهم می سازد.

 

وی بهره گیری از پتانسیل  دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه، تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان مستعد و توانمند و فراهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت های  علمی لازم است.

 

وی دانشجویان را مغز متفکر و آینده سازان جامعه و کشور دانست و خاطر نشان کرد: فعالیت در انجمن‌های علمی نحوه تعامل با محیط را به دانشجو می‌آموزد و دانشجویان باید اجتماعی شدن و جامعه محوری و ارتباط درست با دیگران را در کنار علوم،  در محیط دانشگاه فرا گیرند.

 

دکتر زراعت از معاونت فرهنگی دانشگاه خواست با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه از پتانسیل و خلاقیت های دانشجویان در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی هنری و خیریه بیشتر استفاده کنند و انجمن های دانشجویی  را بیشتر مورد حمایت قرار دهند.

 

وی تشکیل کمیته هدایت و نظارت بر انجمن های علمی را برای ارتقاء هرچه کیفی انجمن های دانشجویی خواستار شد و افزود: بکارگیری استاد مشاور در انجمن ها و ساماندهی اردوهای علمی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه کاشان فعالیت های  علمی کاربردی و بین رشته ای را لازمه موفقیت انجمن ها دانست و اظهار داشت: انجمن ها باید فعالیت های خود را بین رشته ای و در راستای رفع نیازهای جامعه و متناسب با بازار کار ارائه دهند.

 

دکتر زراعت ارتباط انجمن های علمی با مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه را خواستار شد و افزود: انجمن های علمی  می توانند ارتباط خود را با معاونت علمی ریاست جمهوری و کمیته نخبگان سعیدی ارتقاء بخشند.

 

وی برگزاری  جشنواره های حرکت را گامی مؤثر  برای ترویج فعالیت های جمعی و ایجاد زمینه نشاط و شادابی در بین دانشجویان بیان کرد و گفت:  هشت هزار دانشجو این دانشگاه  هرکدام متخصص و دارای  ایده  هستند و انجمن‌های علمی محلی برای رشد و تعالی آنهاست.

 

در این نشست معاون فرهنگی دانشگاه نیز گزارشی از فعالیت های انجمن های علمی دانشگاه و چگونگی برگزاری جشنواره حرکت را ارائه کرد.

 

دکتر حسین  ستار اظهار داشت: جشنواره حرکت رویدادی برای رقابت و نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویی است.

 

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی معاونت فرهنگی ، افزایش استانداردهای کیفی در برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره ها  با تاکید برمحوریت  دانشجویان است افزود: در جشنواره حرکت آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان که مستقل از برنامه آموزشی دانشگاه انجام شده و به ثمر رسیده است، پذیرش می‌شود و آثار برگزیده از میان آنها انتخاب و در آئین پایانی تقدیر می شوند .

 

دکتر ستار هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی و حمایت و تشویق آن‌ها، شناسایی انجمن ها، گروه‌ها و دانشجویان دارای دستاوردهای علمی ممتاز و تقدیر از آن‌ها، انعکاس و انتقال تجربه فعالیت‌های علمی موفق و الگو بین دانشجویان ذکر کرد و اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره  دانشجویان به فعالیت متناسب با اولویت‌ها و نیازهای کشور تشویق می شوند.


نظر شما :