دستیار ویژه رئیس جمهوری:حفظ و استمرار فرهنگ ملت ایران وامدار خاندان های اصیل ایرانی است

۰۷ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۸ کد : ۷۹۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۳
دستیار ویژه رئیس جمهوری:حفظ و استمرار فرهنگ ملت ایران  وامدار خاندان های اصیل ایرانی است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: حفظ و استمرار فرهنگ ملت ایران وامدار دودمان ها و  خاندان های اصیل ایرانی است که کارکردهای گوناگونی در طول تاریخ داشته اند.

 حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران در دانشگاه کاشان بابیان اینکه ملت ایران ملتی نوظهوری نیست افزود: ملت ایران ملتی پایدار، ریشه دار پویا، خودساخته، شناسنامه دار و باستانی است.

وی با بیان اینکه از مهمترین علایم برناساختگی ملت ایران اتصال و پیوند و استمرار فرهنگ مردم ایران است اظهار داشت: انقطاعات، گسست ها و زوال های تاریخی همه به ناپیوستگی سیاسی مربوط می شود.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ملت ایران یک جریان به هم پیوسته متصل فرهنگی و زوال ناپذیر است که این جریان بهم پیوسته هرگز با گسست دولت از هم نپاشید.

دستیار ویژه رئیس جمهوری علت این پیوستگی را  کانونهای شکل یافته مردمی در پیرامون دودمان های برخاسته ایرانیان بیان کرد و افزود: خاندان های ایرانی در پیوست و گسستگی فرهنگ ملت ایران نقش بسزایی در طول تاریخ داشته اند.

وی با بیان اینکه سلطه و حاکمیت یونانیان اسکندر و حمله همه جانبه غرب نتوانست فرهنگ ملی و فرهنگ ملت ایران را که شاخص های ماندگاری دارد را از بین ببردافزود: مردم ارزشهای اصیل ایرانی و امنیت ملی و فرهنگ و آداب و رسوم خود را با اسلام راستین حفظ کردند.

وی افزود: کورش نخستین شخصیت شاخص خاندان های ایرانی است که در زمانی اندک با شکل دهی نخستین ادغام اجتماعی با حفظ هویت بزرگترین امپراطوری (پارسیان) را در زمان خود بنا نهاد و از وی به خوبی، نیکی، شجاعت، سخاوت، مردم داری، خداشناسی و انسان محوری یاد می شد.

وی خاندان غفاری را نمونه ای از خاندان های اصیل ایرانی نام برد و افزود : این خاندان های ایرانی بودند که توانستند فرهنگ ایرانیان را پاس بدارند.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر نه احزاب ملی داریم نه نهادهای ملی مردمی خاطر نشان کرد : جامعه باید به واسطه نهادهای گذشته و با احزاب ملی اداره شود.

حجت الاسلام یونسی بیان کرد: گرچه امروز نابغه ها و دانشمندان رشد می کنند و ملت ایران همیشه استعداد دارد اما ظهور خاندان ها جدید به عنوان پاسدار فرهنگ و مرزهای ایران دیگر امکان ندارد و تنها می تواند در تاریخ از آنها یاد کرد.

رونمایی از تندیس های صنیع الملک و کمال الملک (ابوالحسن و محمد غفاری) از دیگر بخش های همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران بود.

همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران به مدت دو روز در دانشگاه کاشان با حضور خاندان غفاری و جمعی از محققان و اندیشمندان ادامه داشت.

 


نظر شما :