کارآفرین برتر کشور: دانشگاه ها باید محل فروش فناوری باشند

۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۲۳ کد : ۷۴۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۴۷
کارآفرین برتر کشور: دانشگاه ها باید محل فروش فناوری  باشند

مدیر عامل شرکت راهکار سرزمین هوشمند گفت: خروجی های علمی دانشگاه ها باید قابل عرضه و فروش در بازار  باشند.

 

مهندس مدنی دربین کارآفرینان و شرکت های مستقر در مرکز رشد و مرکز نو آوری و تجاری سازی  دانشگاه کاشان توسعه شرکت های نو پا ( استارت آپ)را رمز توسعه اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: استفاده ازتوان و خلق ایده های دانشجویان می تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مفهوم دانشگاه با مفهوم کسب و کار درهم پیچیده است افزود: دانشگاهی موفق خواهد بود که در کسب سهم از بازار بتواند اعداد قابل توجهی را از طریق این شرکت ها  بدست بیاورد.

 

مهندس مدنی هویت های ملی و بین المللی را در شرکت های نوپا مورد  تاکید قرار داد و افزود: شرکت هایی موفق اند که با این هویت ها وارد بازار کار شوند.

 

وی با اشاره به پیشینه درخشان کاشان خاطر نشان کرد: این شهر می تواند  بزرگترین آزمایشگاه اکوسیستم گردشگری و توریسم باشد.

 

مهندس انوشه نیز در این نشست بر تولید محتوا  و اقتصاد مشارکتی  تاکید کرد و افزود: کسب درآمد و صرفه جویی در هزینه های  حفاظت محیط زیست از جمله مزایای  اقتصاد مشارکتی است.

 

وی حوزه های کاری  اقتصاد مشارکتی را سلامت، آموزش، محصولات، تدارکات، خدمات و غیره بیان کرد و افزود: اقتصاد مشارکتی در حوزه های حمل و نقل و اقامت بیش از دو برابر افزایش داشته است.

 

رییس دانشگاه کاشان نیز دراین نشست، دانشگاه کارآفرین را  دانشگاه موفق  بیان کرد و افزود: برای ایجاد دانشگاه کارآفرین تلاش و همکاری تمامی مجموعه دانشگاه لازم است.

 

دکتر زراعت به آماربسیار زیاد فارغ التحصیلان بیکار در کشور اشاره کرد و اظهار داشت:  در سال 92 حدود 41 درصد و در سال   95نیز 40 درصد بیکاران از فارغ التحصیلان دانشگاه  ها بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سالانه  حدود 850 هزار نفر از دانشگا ه های ایران فارغ التحصیل می شوند، افزود : هر ساعت 150 نفر به جامعه بیکاران ما افزوده می شود.

 

دکتر زراعت مطالعه سرفصل ها و شیوه های آموزشی مورد تاکید قرار داد  و اظهار داشت: از مهمترین سر فصل های  این دوره دانشگاه، ماموریت محوری  به ویژه در حوزه های بین المللی و کاربردی کردن دانش متناسب با نیازهای منطقه ای است.

 

رییس دانشگاه کاشان استفاده از فناوری آی تی را برای توسعه اقتصادی به استادان و دانشجویان توصیه کرد و افزود: ایجاد شرکت های دانش بنیان زمینه خلق ایده  و تولید علم به محصول است.

 

دکتر زراعت ایجاد میز صنعت در دانشگاه را فرصتی مغتنم برای تبدیل علم به فناوری و ثروت بیان کرد و افزود: مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه نیز زمینه جذب دانشجویان به بازار کار را فراهم می سازد.

رییس دانشگاه کاشان از اساتید دانشگاه خواست در تربیت دانشجویان به بحث کارآفرینی توجه خاص داشته باشند و ایشان را ترغیب کنند تا قدرت ریسک پذیری پیدا کنند و در حین تحصیل نیز درآمدزایی کنند.

دکتر زراعت همچنین از دانشجویان خواست در زمینه تخصصی خود وارد کسب و کار شوند و در شرکت های دانشگاهی مشارکت نمایند.

 


نظر شما :