فرهنگ حاکم در دانشگاه ها باید بین المللی باشد

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۳ کد : ۷۲۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۹۷
فرهنگ حاکم در دانشگاه ها باید بین المللی باشد

مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی گفت: باید سعی شود تا فرهنگ حاکم در دانشگاه ها فرهنگ بین المللی باشد.

 

دکتر غلامرضا کریمی در دوره دانش افزایی استراتژی بین المللی سازی دانشگاه ها در جمع اساتید دانشگاه کاشان، تعاملات علمی با دیگر کشورها را گامی در راستای توسعه علمی و بین المللی شدن دانشگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت های بین المللی حول سه محور استاد، دانشجو و کارمند در دانشگاه ها شکل می گیرد.

 

وی  نقش مسئولان دانشگاه را در تعاملات بین المللی حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید بستری را فراهم کند تا تعاملات علمی با دیگر استادان دانشگاه ها فراهم شود.

 

وی به رشد تعاملات بین المللی با دیگر کشورها بعد از برجام اشاره کرد و افزود: بعد از برجام سه موضوع سیاسی، تجاری و اقتصادی و علمی و فناوری رشد یافت که در حوزه علم وفناوری میزان مبادلات علمی در مقایسه با دیگر موارد بسیار بالاتر بوده است.

 

  دکتر کریمی به حضور 9 رییس دانشگاه خارجی در کشور در سال 92 اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 95 این تعداد به 105 افزایش یافت و در برنامه ششم توسعه هدف این است که به 250 ارتقاء یابد.

 

افزود: در سال 92 همچنین حضور 760 استاد خارجی را به ایران  داشتیم که در سال 95 به دو هزار و 86 استاد افزایش یافت و تا پایان برنامه ششم انتظار این است که به 5 هزار نفر برسد.

 

وی تعداد پروژه های تحقیقاتی مشترک بین کشور ها را در سال 92 حدود 17 پروژه بیان کرد و افزود: این تعداد در سال 95 به 235 پروژه رسید که تا پایان برنامه ششم باید به 820 پروژه افزایش یابد.

 

مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی خاطر نشان کرد: در سال 92 از توان علمی 246  نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور بهره گیری شد که در سال 95 به 527 نفر رسید و هدف این است که تا پایان برنامه ششم به یک هزار و 900  نفر برسد.

 

دکتر کریمی تاکید کرد: تعاملات بین المللی نیازمند این است که برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم و استادان نیز در بین المللی شدن دانشگاه همکاری لازم را داشته باشند.

 


نظر شما :