خانواده منشاء تحولات جامعه است

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۶ کد : ۷۱۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۹
خانواده منشاء تحولات جامعه است

رییس دانشگاه کاشان خانواده را منشاء تحولات جامعه دانست و گفت: اگر خانواده اصلاح شود جامعه نیز اصلاح می شود.

دکتر عباس زراعت درنشست آموزش خانواده در جمع بانوان شاغل دانشگاه  با بیان اینکه نخستین محیطی که کودک در آن پرورش می یابد و در رفتار بعدی فرد فوق العاده موثر است، خانواده است اظهار داشت: خانواده مهمترین پناهگاه برای فرزندان است و نقش والدین برای کودک و زندگی حال و آینده او بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار باید در جامعه نهادینه شود افزود: اگر بخواهیم جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم باید از هم اکنون برای ده سال آینده برنامه ریزی کنیم و باید تمام امکانات کشور را صرف پرورش کودکان امروز و مدیران فردا کنیم.

وی نقش مادر را در خانواده و تربیت فرزند بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: از آنجا که شخصیت انسان تا سن 8 و 10 سال شکل می گیرد نقش مادر در شکل گیری شخصیت افراد تاثیر بسزایی دارد.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: مادران باید خود را وقف آموزش فرزندان کنند و به کودکان نیز بیاموزند که خودشان را وقف ساختن جامعه کنند.ما نیز باید خودمان را وقف ساختن کشور کنیم.

دکتر زراعت فرزندان را آینده سازان جامعه برشمرد و تاکید کرد: اگر فرزند در محیط خانواده فرد تن پروری و تنبلی پرورش یابد در آینده نیز همینگونه خواهد بود و نخواهد توانست در جامعه نقشی ایفا کند.      

وی با بیان اینکه مادران نقش مهم و بی بدیل در توسعه کشور دارند افزود: دولت باید زمینه را برای مادران فراهم کند تا هم وقت کافی برای تربیت فرزندان داشته باشند و هم آموزش کافی داده شوند.

رییس دانشگاه کاشان قوانین استخدامی برای بانوان را نیاز به اصلاح دانست وخاطر نشان کرد: مادری که هشت ساعت همپایه مرد کار می کند نمی تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد.

دکتر زراعت نقش دانشگاه را در اصلاح جامعه و تربیت و پرورش انسان ها حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه نیز به سهم خود باید ورود پیدا کرده و با استفاده از امکاناتی که دارد مادران شاغل و خانه دار را آموزش بدهد تا بتوانند به فرزندان خود آموزش بدهند که در آینده انسان های پاک دامن، صادق، شجاع، متعهد و دلسوز باشند و برای اعتلاء کشورشان مایه بگذارند.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم نسل امروز را بدرستی تربیت کنیم خواهیم توانست آینده کشور را بسازیم.

مدیر مرکز آموزش خانواده و حقوق شهروندی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: خانواده‌، نخستین، مهم‌ترین‌ واصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ شده و یکی‌ از نهادهای‌ اصلی و تاثیر گذار آموزشی‌ و پرورشی‌ جامعه‌ تلقی می شود.

دکتر مهران سهراب زاده با بیان اینکه بنیان و اساس‌ یک‌ جامعه‌ سالم‌ را خانواده‌های‌ سالم‌ می‌سازد اظهار داشت: متعاقبا خانواده‌ ای سالم‌ است‌ که‌ قادر باشد نسلی با ایمان و انسان هایی‌ سالم‌ و اخلاق مدار و مومن  در خود پرورش‌ ‌دهد.

وی محیط خانه و رفتار والدین برای فرزندان، را ‌نخستین کلاس انسان سازی و نقش مادران را به عنوان هدایتگر دانست و افزود: مادران همچون شمعی می سوزند تا چراغ هدایتگر فرزندان خود باشند و مسیر درست را به فرزندان خود راهنمایی کنند.

وی به ایجاد مرکز آموزش های خانواده و حقوق شهروندی دانشگاه اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح کیفی دانش تربیتی زنان خانه دار و تعالی باورهای دینی و تقویت و تحکیم نهاد مقدس خانواده، کمک به بهبود روابط متقابل اعضای خانواده و ترویج اصول تربیتی فرزند از دیدگاه اسلام تشکیل شده است.

دکتر سهراب زاده مباحث مرتبط با کودک و تربیت فرزندان، خانواده و روابط همسران با یکدیگر وآموزش و یادگیری و اشتغال را از جمله مباحث ارائه شده در این مرکز بیان کرد و افزود: خانواده ها می توانند با مراجعه به پردیس خواهران واقع در جاده کمربندی بالاتر از میدان زجاجی و یا با تماس با شماره 55460333 در این دوره ها ثبت نام کنند.


نظر شما :