کنفرانس بین‌المللی ریاضی ـ شیمی در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد

۲۵ فروردین ۱۳۸۸ | ۲۰:۰۳ کد : ۷۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۳۵

 

 

 

دومین کنفرانس و کارگاه علمی بین‌المللی ریاضی ـ شیمی با حضور ریاضی‌دانان و شیمی‌دانان برجسته خارجی و داخلی و دانشجویانی از دانشگاه‌های سراسر کشور روز سه‌شنبه در دانشگاه کاشان آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این کنفرانس علمی، با تشکر از حضور دانشمندان خارجی و داخلی در شهری که نخستین تمدن بشری و بزرگ‌ترین ریاضی‌دان کشور غیاث‌الدین جمشید کاشانی را در خود جای داده است، گفت: امید است تا اینگونه کنفرانس‌ها و حضور صاحبنظران و تبادل تجربیات آنها موجبات پیشرفت علوم مختلف را فراهم آورد.

 

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، تأسیس رشته جدید ریاضی شیمی را گامی در جهت پیوند دو علم تجربی و ریاضی و کاربرد علوم میان رشته‌ای و توسعه در علوم مختلف از جمله نانو و فناوری‌های تکنولوژی و کاهش هزینه‌ها دانست.

وی، به پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه کاشان به عنوان نخستین پژوهشکده علوم و فناوری نانو در ایران اشاره کرد و افزود: معرفی اولین دانشمند ایرانی در علوم نانو از این دانشگاه و کسب رتبة یک تا سه فناوری نانو هر ساله در جشنواره‌های سراسری نانو از افتخارات این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد با ایجاد پژوهشکده اسانس و بیوتکنولوژی در مهرماه سال جاری، فعالیت‌های جدید بین دو علم ریاضی و زیست ایجاد شود.

دبیر اجرایی کنفرانس و کارگاه ریاضی ـ شیمی، هدف از برگزاری این کنفرانس را پیوند بین این علوم و مشارکت علمی، استفاده از نظر و تبادل تجربیات کارشناسان و متخصصان و انتشار آخرین دستاوردهای علمی ـ پژوهشی در زمینة شیمی ریاضی با تأکید بر کاربردهای آن در علوم و فناوری نانو و ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان در این رشته ذکر کرد.

 

 

دکتر حسن دقیق افزود: در این کنفرانس استادان داخلی و خارجی کاربردهای مفاهیم ریاضی برای تبیین پدیده‌های شیمیایی و نانو فناوری را به صوت سخنرانی و پوستر و اسلاید برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

دبیر علمی این کنفرانس هم با قدردانی از حضور اساتید داخلی و خارجی و دانشجویان، تعداد مقالات رسیده به این کنفرانس را 130 مقاله ذکر کرد و گفت: از این تعداد 115 مقاله انتخاب شدند.

دکتر علیرضا اشرفی افزود: 82 مقاله در این کنفرانس به صورت پوستر و 33 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: 10 مقاله ارائه شده در این کنفرانس خارجی و بقیه ایرانی است که سخنرانان خارجی از کشورهای رومانی، فرانسه، سروستان و کرواسی هستند.

به گفته وی، تمام مقالات این همایش پس از داوری مطابق استانداردها در ویژه‌نامه‌ای به چاپ خواهد رسید.

میرچادیودا، رئیس انجمن اروپایی ریاضی شیمی، ایوان گوتمن سردبیر مجلات بین‌المللی و مایکل ماری دزا سردبیر و معاون آکادمی علوم اروپا از شرکت کنندگان خارجی این همایش هستند.

این همایش تا 27 فروردین‌ماه سال جاری در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

 

 

 

 


نظر شما :