زبان باستانی منطقه کاشان، نخستین سخنرانی از سلسله نشست‌های کاشان‌شناخت

۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۴۶ کد : ۷۰۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۹
زبان باستانی منطقه کاشان، نخستین سخنرانی از سلسله نشست‌های کاشان‌شناخت

مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان و موزه شیبانی سلسله نشست‌های مطالعات علمی منطقه فرهنگی کاشان را تحت عنوان «کاشان شناخت» برگزار می‌کنند.

رییس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان گفت: به ‌منظور ارتقاء سطح آگاهی و تعامل فرهیختگان، پژوهش‌گران و علاقه‌مندان میراث تاریخی، معماری، هنری، فرهنگی و ادبی منطقه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان، آران‌و‌بیدگل، نطنز و شهرهای مجاور، سلسله نشست‌های علمی و پژوهشی مرتبط با منطقه برگزار می‌شود.

محمد مشهدی نوش‌آبادی اظهار داشت: این جلسات به‌صورت ماهانه در چهارشنبه‌های آخر ماه در خانه تاریخی کاج و با همکاری موزه منوچهر شیبانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  کاشان در سال‌های اخیر با همکاری نهادهای علمی، اداری، مردم‌نهاد منطقه و همچنین فرهیختگان و هنرمندان و دوست داران میراث معنوی و تاریخی دارای هویتی تازه شده است افزود: اما هنوز بخش‌هایی از این ساختار ناکارآمد است و برای احراز هویت راه درازی در پیش دارد، این مهم در کنار اهمیت جهانی و ارزشمندی میراث تاریخی کاشان که آن را به‌صورت یکی از قطب‌های گردشگری ایران درآورده است مسئولیت مردم و مسئولان را بیشتر می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: نقطه عزیمت ما در این حرکت، آگاهی بخشی و آشنایی اقشار مردم به‌ویژه طبقه فرهیخته و دست‌اندرکار، با این هویت تاریخی و فرهنگی است.

نظر به اهمیت موضوع زبان باستانی منطقه کاشان، نخستین سخنرانی از سلسله نشست‌های کاشان شناخت با عنوان «گویش‌های پراکنده در منطقه فرهنگی کاشان» توسط «دکتر طیب رزاقی» پژوهش‌گر گویش‌های منطقه کاشان چهارشنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ در خانه تاریخی کاج واقع در محله درِباغ برگزار خواهد شد.


نظر شما :