مهندس سعیدی: خیرین به پژوهش در دانشگاهها توجه کنند

۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۱ کد : ۶۹۰۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۵
مهندس سعیدی: خیرین به پژوهش در دانشگاهها توجه کنند

مؤسس بنیاد نخبگان سعیدی گفت: خیرین باید به امر پژوهش در دانشگاهها توجه بیشتر داشته باشند.

مهندس علی سعیدی در مراسم افتتاح طرح های عمرانی، آموزشی دانشگاه کاشان، پژوهش و کارآفرینی را کلید مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: تمام  افراد برای کارآفرینان آینده کشور سهیم و مسئول هستند و مراکز آموزشی باید به پژوهش  اختصاص یابد.

وی از تلاش دانشگاه ها برای توسعه کارآفرینی قدردانی کرد و افزود: دانشگاه ها خوشبختانه در حال حرکت به سمت کارآفرینی هستند ولی هنوز فاصله زیادی برای رسیدن به اهداف واقعی دارند.

مهندس سعیدی با بیان اینکه در دنیا امروز سه پایه برای علم وجود اظهار داشت: علوم پایه اصل شناخت موجود و معنای اصلی است و در مبحث علوم انسانی و اجتماعی نیز زندگی بهتر و ارتباط بهتر مد نظر است و علومی هوشمند است که دریچه جدیدی را به روی انسان ها باز نماید.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما در علوم پایه فعال هستیم ولی به آن پژوهشی که مورد نیاز جامعه و رفع مشکلات باشد نمی رویم و به آن جایگاه نمی رسیم ودر علوم انسانی و اجتماعی نیز بر تاریخ و گذشته نگاه می کنیم.

مهندس سعیدی با بیان اینکه جامعه ما همیشه نیازمند است افزود: چگونگی تولید علم باید برای آینده ورفع نیاز جامعه باشد.

کارآفرین برتر کشور دفاع از علم را لازم دانست و خاطر نشان کرد: از علم باید دفاع کرد چه در تاریخ گذشته، حال و آنچه در آینده خواهد بود و باید سعی نماییم به تاریخ علم جهان برسیم.

وی با بیان اینکه باید هم گستر باشیم و به علم و عالم متکی باشیم افزود: باید مرز بین علما وخالق علم برداشته شود و تا جایی که ممکن است گسترده فکر کنیم و اجازه دهیم به تفکر همه آدم ها تا جایی که برای حرکت علم بوجود بیاید.

مهندس سعیدی با اشاره به اینکه در جامعه عالم نمایان زیادی وجود دارد اظهار داشت: حمایت عالمان از آنجا که مظهر رشد و هویت جامعه هستند لازم است.

وی  با بیان اینکه اینکه دانشجو، صنعت، استاد در دانشگاه ها و افرادی که از علم دانشگاهها استفاده می کنند مردم هستند افزود: فرصت دهیم که مردم بیشتر به دانشگاهها ورود پیدا کنند و دانشگاه باید برای همه این افراد تعامل و ارتباط خود را با مراکز پیشرفته جهان قوی تر نماید تا بیشترین کارآفرینان از دانشگاه ها پرورش یابند و مراکز کارآفرینی و مراکز تقاضای علم و عالم بوجود بیاید.

مؤسس بنیاد نخبگان سعیدی اظهار داشت: اگر مردم همراهی نکنند و دانشگاهها به این سمت و سو حرکت نکنند مشکلات زیادی در امر اقتصاد، زیست محیطی، ابزاری برای تخریب یکدیگر ، بیکاری بوقوع می پیوندد و رفتارهای مخرب اجتماعی، آسیب های اجتماعی و از بین رفتن سلامت یکی از عواقب نادرست و کمبود علم است.

 مهندس سعیدی با تاکید بر اینکه اگر امروز حرکت نکنیم جامعه نابود خواهد شد افزود:

باید ارزش علم نو را توجه داشته باشیم و امروز سرعت نشر علم زیاد است که همه در اینترنت می توانند این مرزها را بشکنند و از علمی که در دسترس مردم است پیشی بگیریم.

وی تاکید کرد: تمام کلاس های دانشگاه باید تبدیل به پژوهشکده شود تا بتوانیم فردایی درخشان را برای کشورمان رقم بزنیم.

در این مراسم هشت طرح آموزشی، پژوهشی از جمله فاز دو ساختمان مهندس سعیدی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه کاشان به بهره برداری رسید.


( ۱ )

نظر شما :