گردهمایی خیرین آموزش عالی در دانشگاه کاشان

۰۹ مهر ۱۳۸۷ | ۱۶:۲۵ کد : ۵۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۶

گردهمایی خیرین آموزش عالی یکشنبه شب با عنوان «ضیافت کریمان» با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از خیرین در دانشگاه کاشان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این آیین، سرمایة هر ملتی را سه عنصر، عقل، علم و نسل جوان ذکر کرد و گفت: مبنای ثواب و تکلیف، تدوین و برنامه‌ریزی و سعادت جامعه، عقل است.

آیت‌ا.. عبدالنبی نمازی افزود: منشأ خلاقیت، تولید و صنعت، علم است و جامعه‌ای که دارای عالمان و اندیشمندان در تمامی رشته‌های علوم و فنون باشد جامعه‌ای موفق است.

وی، به نسل جوان به عنوان سرمایة سوم در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که جوانانش به سوی علم قدم بردارد آن جامعه پویا و ماندگار و جامعه‌ای که جوانانش جاهل و به کارهای بیهوده، اعتیاد و بزهکاری بپردازد جامعه‌ای رو به زوال و نابودی است.

به گفته وی، از آنجا که سعادت و سیادت هر جامعه به میزان علم و دانش آن جامعه بستگی دارد و جوانان به عنوان اداره کنندگان مدیریت آینده کشور هستند سرمایه‌گذاری و کمک خیرین در بخش توسعه مراکز علمی و بسترسازی در این زمینه ضروری است.

آیت‌ا... نمازی، دانشگاه کاشان و تحولات مدیریتی دکتر ساداتی‌نژاد در عرصه‌های مختلف این دانشگاه را حایز اهمیت دانست و از خیرین خواست تا با حمایت‌های خودشان مدیریت دانشگاه را در به ثمررساندن نیازها، رشد و تحولات علمی، فکری و فرهنگی پشتیبانی کنند.

معاون استاندار و فرماندار کاشان هم در این آیین، ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی را ضروری دانست و گفت: وجود 13 دانشگاه و مراکز آموزش عالی و 35 هزار نفر دانشجو در منطقه، کاشان را به یکی از قطب‌های مهم علمی در کشور تبدیل کرده است نداشتن خوابگاه متمرکز، مشکلات فرهنگی و اجتماعی را برای دانشجویان، خانواده‌ها و شهروندان به وجود می‌‌آورد.

«حسینعلی حاجی» حمایت خود را از افرادی که توان مالی برای ایجاد خوابگاه و سایر تجهیزات مراکز علمی دارند ولی در تهیه زمین با مشکل مواجه هستند اعلام داشت و افزود: برای ایجاد این مراکز، زمین دولتی به این افراد خیّر واگذار می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این آیین دانشگاه را به عنوان یک نماد و مایة افتخار ذکر کرد و گفت: پایه‌گذاری این دانشگاه توسط مرحوم دکتر محمود اسلامی در سال 1352، باعث شده دانشگاه کاشان به عنوان تنها دانشگاه جامع شهرستانی در کشور شناخته شود.

دکتر ساداتی‌نژاد، از کمک خیّرین مردم این شهرستان برای فعالیت‌های چشمگیر در عرصه آموزش عالی قدردانی کرد و افزود: دارابودن پتانسیل‌های مثبت علمی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و استراتژیک بودن شهرستان کاشان نیاز به دانشگاهی عظیم و توسعه فضاهای علمی و فرهنگی دارد.

وی به تشکیل و بنیانگذاری ستاد جلب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از زمان تشکیل این ستاد تاکنون اجرای 10 پروژه توسعه مراکز علمی و فرهنگی در مجموعه دانشگاه شروع شده است که امید است در آینده‌ای نزدیک این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه کاشان، ایجاد کتابخانه و خوابگاه را از جمله نیازهای این دانشگاه ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا با کمک و حمایت خیّران بتوان به زودی شاهد رفع نیازهای دانشجویان و توسعه و پیشرفت علمی دانشگاه در کشور باشیم.

در این نشست چند تن از خیران هم نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در راستای توسعه و ارتقاء فعالیت‌های علمی و فرهنگی ارائه کردند.

 


نظر شما :