معاون وزیر ارتباطات: آی سی تی مهمترین زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است

۲۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۹ کد : ۴۸۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۶
معاون وزیر ارتباطات: آی سی تی مهمترین زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آی سی تی مهمترین زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است.

دکتر مرتض براری در جمع دانشگاهیان دانشگاه کاشان اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(آی.سی.تی) یکی از حوزه های پردرآمد است اما نتوانسته ایم از ظرفیت بخش خصوصی در آن استفاده کنیم.

وی افزایش فناوری ارتباطات وتوسعه خدمات الکترونیک را گام موثری در خلق ثروت و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال توصیف و بیان کرد: به دنبال عملیاتی شدن ایجاد نهضت تولید نرم افزار، محتوا و جهش در ایجاد اشتغال در بخش آی.سی.تی کشور هستیم.



  وی نقش دانشگاه را برای ایجاد فناوری و خلق ثروت حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد:  با تقویت شرکتهای دانش بنیان و صنعت آی.سی.تی می توان ضمن کمک به حل مشکل اشتغال، زمینه استفاده از استعدادهای مختلف را نیز در این حوزه به خوبی فراهم نمود.

دکتر براری به  فراهم کردن زیرساخت های فناوری ارتباطات در کشور اشاره کرد و  افزود: در بخش زیرساخت های کشور در این دولت بیش از چهار هزار میلیارد تومان توسط بخش دولتی و 12 هزار میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی  سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بستر لازم برای خلق ثروت و کاهش شکاف درآمدی انجام شده است خاطر نشان کرد:  از 107 روستای  این شهرستان در 70 روستا زیر ساخت برده شده و برنامه این است که بیش از 30 روستای دیگر تا پایان دولت زیرساخت های پهنای باند را ارتقاء دهیم.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه دانشگاه مرکز توسعه علم و فناوری و مرکز ثقل خلق ثروت است تاکید کرد: وجود 30 هزار دانشجو در این شهرستان فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی و خلق ثروت و خلق درآمد است.

وی بیکاری قشر دانشگاهی را مهمترین دغدغه امروز کشور دانست و افزود: باید بتوانیم طرح ها و فناوری های جدید خلق کرد تا از این مزیتها نهایت استفاده را ببریم.

دکتر براری  مزیت های کاشان را گردشگری، صنایع دستی، فرش، معدن و کشاورزی ذکر کرد و افزود: باید از این مزیت های خدادادی نهایت استفاده را ببریم و با ارائه راهکارهای مناسب اقتصاد این صنایع را ارتقاء داد.

وی آی سی تی را مزیت نوین کاشان بیان کرد و گفت:  ویژگی آی سی تی این است که علاوه بر اینکه خود سبد خانوار است سبد درآمدی بقیه حوزه ها را گسترش می دهد.



وی با اشاره به حجم عظیم گردشگران در ایام گلابگیری به این شهرستان افزود: باید تلاش کنیم که کاشان از شهرستان معبر به شهرستان مقصد تبدیل شود و بستری را فراهم کردتا گردشگران بیشتری جذب شهرستان شوند.

دکتر براری با تاکید بر اینکه دانشگاه نباید دانشجو تحویل جامعه دهد بلکه باید دانشجوی کارآفرین تربیت و تحویل دهد اظهار کرد: با ایجاد شرکت های دانش بنیان باید سعی شود در هر طبقه دانشگاه، ایده به شرکت تبدیل شود و مراکز شتاب دهنده شکل گیرد.

وی به رشد سه برابری اقتصاد آی سی تی درآینده اشاره کرد و گفت: اقتصاد آی سی تی در سال گذشته 39 هزار میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود به 100 هزار میلیارد تومان برسد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: اگر شهرستان کاشان نیم درصد جمعیت کشور رادارد باید تلاش کنیم تا سال 99، اقتصاد کاشان در بخش آی سی تی به 500  میلیارد تومان افزایش یابد.

( ۱ )

نظر شما :