دبیر فراکسیون حقوق بشر مجلس: ضد استبداد و ضد استعمار ذات جنبش دانشجویی است

۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۲ کد : ۴۸۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۰
دبیر فراکسیون حقوق بشر مجلس: ضد استبداد و ضد استعمار ذات جنبش دانشجویی است

 دبیر فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: ضد استبداد و ضد استعمار ذات جنبش دانشجویی است.

 

دکتر سید احسان قاضی زاده در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان با بیان اینکه 16 آذر سال 1332 جرقه و طلیعه ای بر جنبش دانشجویی به عنوان جریان پیش رونده، پیشتاز و پیشور در تمام انقلاب مثمر ثمر بوده است اظهار داشت: عدالتخواهی، حق طلبی، حق مداری و دفاع از مردم مؤلفه های اصلی جنبش دانشجویی است.

 وی رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره)، روحانیت و جایگاه طلبه ها و حوزه ها را از پایه های انقلاب بیان کرد و افزود: جایگاه دانشگاه، به عنوان مؤلفه اصلی در روند پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت.

دبیر فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به نقش دانشجویان  در روند جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: امروز باید بدانیم مؤلفه دانشجو و دانشگاه، حق خواهی و حق طلبی، به روز بودن، آگاه به شرایط زمان و مکان، دنبال حوزه مسایل اجتماعی و سیاسی، صاحب تحقیق و فکر بودن و بررسی دقیق شرایط درون کشور، جهان بینی و جهان شناسی است.

دکتر قاضی زاده صیانت از حقوق جریان دانشجویی در دانشگاه ها را لازم دانست و افزود: نباید با استفاده های ابزاری از مجموعه دانشجویی مخالف بکنیم که این امر موجب واخوردگی فعالیت های  دانشجویی با حوزه سیاست می شود.

 وی مطالبه گری و پرسش گری را حق اصلی دانشجو بیان کرد و اظهار داشت: دانشگاه در این عرصه فضای مجازی و عصر تکنولوژی و ارتباطات باید هم مطالبه گر،  پرسش گر، محقق و مؤلف باشد و به معادلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آگاه باشد و به سویی پیش رود که  در آینده هم تولید کننده رسانه باشد و هم مصرف کننده.

 

دبیر فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، شرط نخبگی را تحقیق و ممارست و تلاش بیان کرد و گفت: اگر  دانشجو بخواهد  در آینده نقشی داشته باشد باید نخبه فرهنگی و اجتماعی  باشد وتحقیق، مطالعه و آگاهی به شرایط زمان و مکان را مد نظر داشته باشد.

دکتر قاضی زاده تشکل های دانشجویی را بهترین مکان برای شکوفایی استعدادهای جوانان دانست و افزود: نقش ممتاز اجتماعی در قالب تشکل های دانشجویی شکل می گیرد و شرط موفقیت تشکل ها، آزاد اندیشی است.

وی رمز نخبگی را آزاد شدن استعداد های درونی و استفاده از ظرفیت ها دانست و تاکید کرد: نخبگان در همین مجموعه های تشکل های دانشجویی شکل می گیرند و روند روبه رشد پیدا می کنند و استعدادها و ظرفیت ها باید بر مدار اعتقادات و ارزش ها تعالی یابد.

 

دبیر فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنانش از مهمترین دغدغه های امروز کشور را اشتغال بیان کرد و افزود: متاسفانه با روند رو به رشد دانشگاه ها و پذیرش دانشجو، سونامی بزرگی در کشور رخ خواهد داد و جریان جنبش بیکاری برای نسل جوان و تحصیلکرده بوقوع خواهد پیوست.

 

دکتر قاضی زاده بحران های اجتماعی و آسیب های اجتماعی را از مشکلات بیکاری جوانان ذکر کرد و گفت: بیکاری جوانان روی ارزش ها و تعالی دینی ارزش معکوس می گذارد.

 

وی مهارت آموزی در دانشگاه ها را لازم دانست و گفت: در کنار آموزش باید مهارت به دانشجویان فرا داده شود.

در پایان مراسم جلسه پرسش و پاسخ برگزارشد.


نظر شما :