تجلیل معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان از فعالیتهای مذهبی کانون های مردم نهاد

۱۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۱ کد : ۴۷۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۲۶
در ایام محرم معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از برخی هیات ها، سمن ها و انجمن های مردم نهاد کاشان که در ایام محرم خدمات ارزنده و متفاوتی را به مردم ارائه کردند تجلیل نمود

در ایام محرم معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از برخی هیات ها، سمن ها و انجمن های مردم نهاد کاشان که در ایام محرم خدمات ارزنده و متفاوتی را به مردم ارائه کردند تجلیل نمود.

ریس دانشگاه کاشان در این نشست از تلاش و فعالیت های انجمن ها و کانون ها و سمن هایی که خودجوش و بدون چشمداشت در راستای رفع نیازهای مردم همت می گمارند قدردانی کرد و گفت: حضور سمن ها یا سازمان های مردم نهاد در جامعه یاری رسان دولت است و می تواند نقش ارزشمندی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

 دکتر عباس زراعت یکی از رسالت ها دانشگاه را ارتباط با مردم و جامعه بیان کرد و افزود: باید دیوار بی اعتمادی دانشگاه با مردم برداشته و برای توسعه هر چه بیشتر دانشگاه در زمینه های مختلف مردمی شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه هایی که دولت برای مسایل فرهنگی و آسیب های اجتماعی باید بپردازد بیهوده خرج می شود و عده ای حق ملت را پایمال می کنند اظهار کرد: ما در مقابل این بزرگی و خدمات عام المنفعه ای که شما انجمن ها دارید شرمنده هستیم .

مردم در این گونه امور نباید نگاهشان به دولت باشد. وی صرف هزینه های اسراف گونه توسط برخی هیات های مذهبی در ایام محرم کاشان را قابل بررسی دانست و افزود: خرج هایی که برای ایام محرم در کاشان هزینه می شود ؛ باید هدفمند شود و هدف و قیام امام حسین (ع) را ملاک قرار دهند که برای چه بود و چرا کشته شد و در این حیطه باید به فلسفه عاشورا توجه شود.

 رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه تا زمانی که مردم بیدار نشوند مشکلات حل نمی شود، از انجمن ها وسمن ها خواست تا دانشگاه را از آن خود بدانند و با همکاری همدیگر در راستای رفع نیازهای جامعه و مردم همت گمارند.

 دکتر حسین ستار معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این نشست با اشاره به سابقه تشیع در کاشان گفت: حرکت و قیام امام حسین (ع) اصلاح دین بود و اگر عزاداری ها نتواند به این هدف برسد جامعه آسیب می بیند.

دکتر حسین ستار فرهنگ را زمینه رشد و تعالی جامعه دانست و اظهار کرد: اگر فرهنگ یک مملکت رو به فساد و بیراهه رود خواه یا ناخواه جامعه سیر قهقرایی را طی خواهد کرد و عزاداری ها نیز اگر از مسیر منحرف شود زمینه انحرافات دینی و اجتماعی را فراهم خواهند نمود.

وی اقدامات و فعالیت های سمن ها و انجمن های مردم نهاد کاشان را در ایام محرم امسال کاشان قابل تقدیر دانست و افزود: یکی از ویژگی های منحصر به فرد که سمن ها دارند، ارایه خدمات بی منت به مردم است که اعضای آن عاشقانه در خدمت مردم هستند.

 وی خاطر نشان کرد: امسال حرکت هایی که در عزاداری های و برخی هیات های این شهر شد و با اقداماتی همچون نذر خون، نذر کتاب، ارائه خدمات رایگان پزشکی و درمانی و مشاوره ، جمع آوری و پاکسازی شهر از ظروف یکبار مصرف و بقیه کارهای ارزنده در دیگر هیات ها، نشان داد که مردم این شهربه درستی گام در مسیر اهداف قیام امام حسین(ع) گذاشته اند.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان با بیان اینکه این گروه های عام المنفعه بطور مستقل و بدون دخالت دولت به لحاظ مدیریت، مشغول خدمتگزاری صادقانه و بدون چشم داشت به همنوعان خود می باشند تاکید کرد: دانشگاه کاشان با تمام توان یار و کمک رسان این انجمن ها و سمن های مردمی است و با تمام توان از این فعالیت های مردمی حمایت خواهد کرد.

 در این نشست نماینده سمن ها و انجمن های کاشان نیز نقطه نظرات و گزارشی از فعالیت های خود در ایام محرم را بیان کردند و از توجه قرار دادن دانشگاه کاشان به این گونه مسایل فرهنگی شهر تقدیر کردند.

در پایان مراسم از اقدامات هیاتها، و سمن های نذر کتاب در لتحر کاشان توسط هیات مذهبی  در امامزاده عبدالله، پاکسازی فضای خیابانها از زباله توسط  جمعیت های کویز سبز و کودکان سیلک و خدمات پزشکی متخصصان و فوق متخصصان نخل صدره پره ، اقدام موکب الولایه راوند در کنار گذاشتن ظرفهای یکبار مصرف تجلیل شد.



نظر شما :