برنامه های فرهنگی زمینه ساز نشاط و ارتقاء خلاقیت و استعداد دانشجویان است

۰۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۸ کد : ۴۷۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۷
برنامه های فرهنگی زمینه ساز نشاط و ارتقاء خلاقیت و استعداد دانشجویان است

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: برنامه های فرهنگی در محیط دانشگاه موجب روحیه نشاط و شادابی و ارتقاء استعدادهای دانشجویان می شود.

 

دکتر حسین ستار در اولین  نشست شورای فرهنگی دانشگاه کاشان در سالجاری  به رشد 15 درصدی فعالیتهای معاونت فرهنگی این دانشگاه در سال تحصیلی 95-94 نسبت به سال تحصیلی پیش از آن اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 95-94، 753  عنوان برنامه فرهنگی اجرا شده که این تعداد در سال تحصیلی 94-93 ، 653  عنوان فعالیت بوده است.

 

وی به رشد 22 درصدی فعالیت انجمن های علمی دانشگاه نسبت به دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: در کانون های فرهنگی نیز سال تحصیلی گذشته 166 عنوان فعالیت اجرا شده که فعالیت ها،  نسبت به 129 عنوان فعالیت دو سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

 

دکتر ستار اظهار کرد: 44 درصد از فعالیتهای مجموعه ی معاونت از لحاظ موضوعی در زمینه ی مسائل فرهنگی و اجتماعی، 20 درصد با موضوعات دینی و مذهبی و مابقی در زمینه های علمی، آموزشی و سیاسی بوده است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز، ارتقاء برنامه های فرهنگی و دینی مذهبی را برای رشد و بالندگی دانشجویان خواستار شد و گفت: اگر در کار فرهنگی کوتاهی کنیم دانشگاه آسیب خواهد دید.

 

حجت الاسلام روحانی برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع  و شاد برای دانشجویان  را به مسئولان فرهنگی دانشگاه تاکید کرد و افزود: برنامه ها در فضای دانشگاه باید جاذبه و مثمر ثمر باشد.

 

معاون دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این نشست ایجاد نشاط اجتماعی برای دانشجویان، در محیط  دانشگاه را تأکید کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، باید  سعی نماییم برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کم هزینه و دارای اثربخشی زیادی باشد.

 

دکتر شیخ زاده برگزاری کارگاه های آموزشی و فرهنگی را برای ارتقاء سطح فرهنگی دانشجویان خواستار شد و اظهار داشت: باید سعی نماییم تا با تعامل و همکاری همدیگر و برنامه های مشترک، بستر مناسب برای رفاه و رشد و تعالی دانشجویان را فراهم کنیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه نیز در این نشست علم و تدین را رمز پیشرفت دانشجویان دانست و گفت:  تشکل های دانشجویی باید محور اصلی برنامه ها را دین و اسلام بدانند و به عنوان الگوی آموزشی در محیط  دانشگاه  تلقی شوند.

 

 مشاور فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست آسیب شناسی فرهنگی را در محیط دانشگاه تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید ناظر بر فعالیت های دانشجویان باشند.

 

دکتر فهیمی تبار برگزاری جلسات و نشست های کرسی های آزاداندیشی، مناظرات و گفتگو را در محیط  دانشگاه لازم دانست و اظهار داشت: دانشجو باید به مسایل روز واقف و اطلاعات لازم را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه استادان الگوی دانشجویان هستند از شورای فرهنگی دانشگاه خواست تایه مسائل فرهنگی در حوزه کارکنان دانشگاه نیز توجه داشت.

 

در این نشست دبیران  تشکل های دانشجویی نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

نظر شما :