سه شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه کاشان دانش بنیان شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۵۴ کد : ۴۶۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۶۲
سه شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه کاشان دانش بنیان شد
رییس مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه کاشان گفت: سه شرکت مستقر در مرکز رشد این دانشگاه طی هفته جاری موفق به اخذ گواهینامه دانش بنیان شد.

دکتر داوود حسنعلیان اظهار کرد: سه شرکت فن دقیق کوثر، شرکت فناوران فیزیک نوروشرکت ریگ سبز کویر طی هفته جاری موفق شدند گواهینامه دانش بنیان را کسب کنند.

وی تبدیل علم به ثروت را لازمه توسعه اقتصادی دانست و افزود: خلق تکنولوژی که  بتواند محصول جدید تولید و به بازار روانه کند یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه  شرکت های مستقر در مرکز رشد در زمینه های علوم فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی فعالیت دارند تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان و همچنین واحدهای فناور نقش اساسی و بسیار مهمی در ایجاد اشتغال ، عدم وابستگی به استخدام دولتی، توسعه منطقه و کسب ثروت دارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا مؤسسه ی خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه ی اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه ی فناوری های برتر و با ارزش افزوده ی فراوان، به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط، تشکیل می شود.

رییس مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه کاشان افزود: در حقیقت، یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره وری عوامل تولید از طریق دانش بنیان نمودن اقتصاد و توسعه ی شرکت های دانش بنیان است.

وی به 25 شرکت وهسته مستقر در مرکز رشد دانشگاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد 6 شرکت گواهینامه دانش بنیان را دریافت کردند.

حسنعلیان تاکید کرد: موسسات دانش بنیان ناشی از قراردادها و فعالیت های تحقیق و توسعه، تجاری سازی و تولید محصولات و خدمات دانش بنیان در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان توسط همان شرکت ها و موسسات دانش بنیان به مدت 15سال پس از تاریخ صدور مجوز برای هر شرکت یا موسسه دانش بنیان از مالیات موضوع ماده 105 قانون مالیات های مستقیم و از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادرات معاف است.

وی به راه اندازی خانه دیجیتال در مرکز رشد اشاره کرد و افزود: کسانی که در فضای مجازی بتوانند محصول جدید ارائه کنند مرکز رشد هم از این طرح ها حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه منطقه کاشان ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ تولید محصولات فرهنگی که مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می باشد برخوردار است اظهار امیدواری کرد: صنعت دیجیتال در منطقه کاشان بتواند نقشی معادل نقش فرش کاشان که توانسته یک برند جهانی و ملی ایجاد کند بوجود بیاورد.

حسنعلیان حمایت مجموعه مدیریت شهری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلیه دست اندرکاران فرهنگی و اقتصادی را لازم دانست و افزود: با تلفیق رشته های هم خانواده و یا همکاری رشته های تولید محتوا و  و شکلی می توان برونداد بهتری ارایه کرد و این موضوع طیف گسترده ای از رشته ها را در بر میگیرد .به عنوان مثال همکاری رشته های علوم انسانی مثل  ادبیات و الهیات با کامپیوتر می تواند صنعت عظیم فیلم سازی، کارتن و انیمیشن  را تغذیه نماید و ضمن ایجاد اشتغال در گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی منشا اثر باشد  .

رییس مرکز رشد دانشگاه کاشان کمبود فضارا از مشکلات این مرکز بیان کرد و گفت: با وجود 25 هسته و شرکت مستقر در مرکز تنها 16 اتاق وجود دارد که ادامه فعالیت شرکت ها را با مشکل مواجه می سازد.

حسنعلیان خاطر نشان کرد: از جمله شگفتیهای دانشگاه کاشان فعالیت جالب و قابل تقدیر دانشکده فیزیک در ایجاد فناوری و تشکیل شرکتهای دانش بنیان است  در حالیکه همگان اعتقاد داریم علوم دارای کلیت متنازل است و با حرکت از ریاضی به علوم زمین با کاهش قطعیت کاربرد انها افزایش می یابد دانشمندان ما در فیزیک با تمرکز بر خلاقیت ثانویه و کاربردی راهی علمی برای کاربردی کردن علم خود برداشته اند و الان با سه شرکت ثبت شده و انشالله تا پایان سال با ثبت 4 شرکت 15 درصد اساتید دارای شرکت دانش بنیان می شوند و این نوید بخش تحول بزرگی در کیفیت با توجه به الهام بخشی تفکر کارافرینی خواهد بود.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

( ۵ )

نظر شما :