توسعه همکاری های علمی و بین المللی در دانشگاه کاشان

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۰ کد : ۴۵۱۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۹۳
توسعه همکاری های علمی و بین المللی

در تاریخ نهم خرداد  آلن بلیزیر، مدیر اجرایی بازاریابی و توسعه گروه آموزشی سوئیس (SEG ) که از موسسات پیشرو آموزش صنعت هتلداری و مهمانداری در جهان است، به اتفاق رییس برد گردشگری ایران و سوئیس رضا نفیسی و همکارانشان میهمان دانشگاه کاشان بودند.

 در این دیدار که باحضور دکتر عباس زراعت، رییس دانشگاه کاشان، معاونین آموزشی و پژوهشی، و مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه به همراه نمایندگان شهرداری، فرمانداری، رییس اداره منابع طبیعی و محیط زیست و رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان در محل سالن کنفرانس دفتر ریاست برگزار شد. ابتدا دکتر محمدرضا مزدیان فرد مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه روابط فردی پایه گذار روابط دو جانبه میان موسسات و مراکز علمی و تحقیقاتی است، به روابط دوستانه متقابل میان دانشگاه کاشان و سفارت سوئیس اشاره کرد و اظهار داشت: دفتر روابط بین الملل دانشگاه کاشان موفق شده است با تلاش های مجدانه و پیگیر طی دو سال گذشته، ارتباطات بسیار خوبی را با سفارت سوئیس و شخص سفیر سوئیس عالیجناب آقای جولیو هاس ایجاد کند که این جلسه نیز ماحصل این ارتباطات و روابط دوستانه است.



در ادامه دکتر عباس زراعت ریاست دانشگاه ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به میهمانان و حضار جلسه با اشاره به پتانسیل های گردشگری و توریستی شهر کاشان، هدف از برگزاری این نشست را رایزنی و امکان سنجی برای همکاری مشترک میان دانشگاه کاشان و موسسه (SEG) سوئیس برای برگزاری دوره های مختلف آموزشی در رشته های مدیریت توریسم و رشته های مرتبط با آنان اعلام کرد.

 وی گفت: دانشگاه کاشان سیاست بین المللی شدن را در دستور کار خود قرار داده است و از جمله فعالیت های انجام شده در این راستا به اجرای طرح رصد خانه بین المللی، تاسیس شعبه ICTP (مرکز تحقیقات تئوری فیزیک ) و امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه ها و موسسات بین المللی مختلف اشاره نمود.                    

سپس دکتر جاوری رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان ضمن برشمردن موقعیت ها و ظرفیت های منحصر به فرد کاشان در زمینه آثار تاریخی و جذب گردشگر به وجود تپه های سیلک با قدمتی بیش از هشت هزار با سابقه سکونت انسان، باغ تاریخی فین ، خانه های تاریخی مجموعه بازار و ....... اشاره کرد.

محسن قهرمانی رییس اداره منابع طبیعی محیط زیست دیگر سخنران جلسه بود که ویژگی های ژئولوژیکی و زیست بوم منطقه کاشان در سطح فلات ایران را منحصر به فرد اعلام کرد و بر گسترش اکوتوریسم به عنوان یک محور راهبردی تاکید کرد.

همچنین نمایندگان شهرداری و فرمانداری ، هریک آمادگی ارگان های تابعه خود برای همکاری هر چه بیشتر در توسعه صنعت توریسم و هتلداری در سطح شهرستان کاشان را اعلام نمودند.

سپس آلن بلیزیر به ارائه توضیحاتی در مورد موسسه SEG سوئیس که وی به نمایندگی از طرف آن به ایران سفر کرده است پرداخت. وی گفت موسسه SEG سوئیس از پیشگامان و آموزش صنعت میهمانداری در جهان بوده، و دانشجویان بیش از صد ملیت مختلف در آنجا مشغول به تحصیل هستند که پس از فراغت از تحصیل در معتبرترین شرکت های هواپیمایی جهان، هتل ها ، شرکت ها و موسسات تشریفاتی و غیره مشغول به کار می شوند.



وی تفاوت شاخص موسسه SEG با موسسات آموزشی مشابه را کاربردی بودن آموزش های آن بیان کرد و افزود: آموزشهایی که موسسه SEG سوئیس به کارآموزان و دانشجویان ارائه می کند، کاملا کاربردی و عملیاتی بوده به طوریکه افراد پس از پایان دوره می توانند بلافاصله در سطح بین المللی جذب بازار کار شوند.

وی با تاکید بر پتانسیل های بالای شهرستان کاشان در زمینه جذب گردشگر، آموزش را اولین و مهمترین قدم در پیشبرد این صنعت در منطقه برشمرد و اظهار داشت: برای مثال کشور تاجیکستان توانسته است با آموزش تعداد زیادی افراد متخصص در زمینه های مختلف مدیریت اجرای صنعت توریسم را در کشور خود رونق دهد و ایران نیز می تواند از این تجربیات بهره گیرد.

آقای رضا نفیسی یکی دیگر از مهمانان به اهمیت صنعت توریسم و گردشگری در اقتصاد کشور ها اشاره کرد و گفت: کشور سوئیس با مساحتی حدود 40000 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر و بدون برخورداری از منابع طبیعی، ثروتمندترین کشور جهان از نظر درآمد سرانه داخلی است. به طوریکه روزانه بیش از صد هزار نفر از کشور های همجوار نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان برای کار به آنجا سفر می کنند. وی صنعت گردشگری را چهارمین منبع درآمد کشور سوئیس اعلام کرد و گفت: مهمترین اصل در توسعه صنعت توریسم آموزش نیروهای انسانی است.

از دیگر سخنرانان این جلسه دکتر محمود الماسی معاون آموزشی دانشگاه کاشان بود که خواستار برگزاری دوره های بلند مدت و کوتاه مدت آموزشی مرتبط با صنعت گردشگری در دانشگاه کاشان شد.

در پایان این جلسه هدایای به رسم یادبود به میهمانان تقدیم شد.


نظر شما :