برگزاری نشست سالیانه مرکز ملی فرهنگ در دانشگاه کاشان

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۴ کد : ۴۵۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۷
برگزاری نشست سالیانه مرکز ملی فرهنگ در دانشگاه کاشان

نشست سالیانه مراکز فرهنگ دیجیتال کل کشور، با حضور مدیران فرهنگی دیجیتال، رابطین فناوری اطلاعات ادارات کل استانها و تیم های فعال دانشجویی این حوزه در دانشگاه کاشان برگزار  شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این نشست سه روزه  با همکاری استادان  مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان ، کارگاه های آموزش کسب و کارهای دیجیتال برپا می شود که روش رسیدن از ایده به محصول در قالب سبک start-up یا ایده-محصولی برای اولین بار در این نشست ها اجرا و تمرین می شود.

سید مرتضی موسویان اظهار داشت: دراین نشست مراکز فرهنگی دیجیتال، ضمن آموزش اصول و روش های کسب و کار فرهنگ دیجیتال، در یک تمرین و رقابت درونی، توانایی های خود را محک می زنند.

وی با اشاره به موج پرشتاب تحولات عرصه فرهنگ دیجیتال تصریح کرد: از سال ۸۹ تا کنون بالغ بر ۴۰۰ مرکز فرهنگی دیجیتال در کل کشور ایجاد کرده ایم که به عنوان پیشخوان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل می کنند و به تولید محتوای دیجیتال نظیر انیمیشن و گیم می پردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف دیگری که از برپایی مراکز فرهنگ دیجیتال مدنظر بوده، ایجاد اشتغال خلاق برای افراد و تیم های مستعد و صاحب مهارت در این عرصه است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد شش هزار شغل در حوزه رسانه های دیجیتال طرحی است که از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات برای سه سال آینده پیش بینی شده است.

موسویان افزود: 30 مجتمع فرهنگی دیجیتال هم اکنون در سطح کشور فعالیت دارند که انتظار می رود ماهانه حداقل یک 'استارت آپ' داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: پتانسیل گسترش کسب و کار الکترونیک در کشور با توجه به نوپا بودن و زیرساخت های موجود زیاد است و علاقه مندان به فعالیت در این عرصه حتی دانش آموختگان سایر رشته ها نیز می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

موسویان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با فضای مجازی و پرداختن به اقتصاد مقاومتی، یادآورشد: ما باید جایگاهی را احراز کنیم که برای اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی، سیاست های اقتصادی کشور و برنامه ریزی همه جانبه برای بهبود شبکه کسب و کار را فراهم کنیم.

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: عزم مسؤولان برای توسعه اشتغال در زمینه فناوری اطلاعات وجود دارد.

مهدی افراسیابی اظهار کرد: در این همایش سه روزه گزارش‌هایی از فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های آینده مرکز ارائه می‌شود.

وی گفت: اشتغالزایی در زمینه فناوری اطلاعات جزو فعالیت‌های کم‌هزینه و کم‌سرمایه‌بر محسوب می‌شود، بنابراین استقبال و عزم جدی برای گسترش این نوع فعالیت وجود دارد.

این مسؤول با اشاره به برنامه اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات در سال جاری عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ایجاد حداقل 2 هزار شغل در این عرصه در دستور کار قرار گرفته که طبق طرحی سه ساله این میزان اشتغالزایی به 6 هزار شغل می‌رسد.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این  نشست ضمن معرفی دانشگاه به بیان توانمندی های دانشگاه پرداخت  و بر لزوم همکاری میان مراکز فرهنگی و دانشگاهها تاکید نمود.

دکتر عباس زراعت یکی از رسالت های دانشگاه را ارایه خدمات به جامعه بیان کرد و گفت: طبق بیانات حضرت امام خمینی(ره)  منظور از دانشگاه خوب، دانشگاهی است که منشاء تحولات در جامعه باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه تمام امور وجهه علمی دارد و نمی توان به صورت سنتی به رقابت پرداخت و در این زمینه دانشگاه کاشان آمادگی دارد به حمایت علمی از قعالیت های فرهنگی در فضای دیجیتال بپردازد.


 


نظر شما :