دیدار رییس سازمان شهروندان جهانی با رییس و اساتید دانشگاه کاشان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵ کد : ۴۴۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۶
دیدار رییس سازمان شهروندان جهانی از دانشگاه کاشان

پروفسور «یانگ هون کوواک» رییس سازمان شهروندان جهانی و رییس سازمان شهرهای جاده ابریشم روز سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت  با رییس و جمعی از استادان دانشگاه کاشان دیدار و گفتگو کردند.

بنیانگذار و رییس سازمان جهانی شهروندان در این نشست به قدمت تاریخی شهر کاشان اشاره کرد و گفت: کاشان جایگاه تاریخی مهمی دارد که در جهان به درستی شناخته نشده است.

پروفسور یانگ هون کوواک، تپه سیلک، باغ فین و خانه های تاریخی را گنجینه های  مخفی و نهفته ای در شهر  کاشان بیان کرد و افزود: باید این گنجینه های  درخشان کاشان به درستی در جهان شناخته و معرفی شود  و الگو برای دیگر شهرها قرار گیرد. 

وی نقش استادان  دانشگاه را در توسعه شهر حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: تحول وتوسعه کشور کره  بر اساس تفکر دانشگاهی شکل گرفت نه سیاستمداران.

بنیانگذار و رییس سازمان جهانی شهروندان خاطر نشان کرد: استادان و نخبه های کره  در بیش از 50 شهر و موسسات و شرکت های بزرگ کره پراکنده شدند و موجب تحول عظیمی در این شهر ها شدند.

پروفسور کوواک تاکید کرد: موفقیت شرکت هایی همچون سامسونگ و ال جی به دلیل استفاده از تجربیات علمی متخصصان و اساتید دانشگاهی است.

وی سرمایه گذاری  دانشگاه ها را لازم دانست  و اظهار کرد: اساتید دانشگاهی تأثیر بسزایی در  برنامه ریزی شهری و مدیریت شهری  دارند.  

پروفسور کوواک از استادان دانشگاه خواست تا برای  شهرسازی، الگوی سنتی را ادامه دهند و به سوی شهرسازی غربی حرکت نکنند.

رییس سازمان شهروندان جهانی و رییس سازمان شهرهای جاده ابریشم به  دانشگاه کاشان پیشنهاد داد تا شبکه دانشگاه های جاده ابریشم را تاسیس و دبیرخانه این شبکه را در این دانشگاه راه اندازی کنند.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این نشست  ضمن معرفی دانشگاه، گزارشی از فعالیت ها و موفقیت های دانشگاه را ارائه کرد و گفت: دانشگاه کاشان با دارا بودن 200 رشته گرایش تحصیلی، 13 دانشکده و 10 پژوهشکده  در زمینه های مختلف آماده ارائه خدمات به مجموعه شهری است.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: معرفی پنج استاد این دانشگاه به عنوان دانشمندان بین المللی و قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف یک درصد برتر دانشگاه های مؤثر جهان  از افتخارات این دانشگاه است.

 وی رصدخانه بین المللی کامو، دریاچه نمک، انرژی خورشیدی،  فرش و گل و گلاب را از پتانسیل  های شهر کاشان برشمرد و افزود: استفاده از این ظرفیت ها فرصتی مناسب برای توسعه و آبادانی شهر، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی است.

پروفسور کوواک  که در رشته های  معماری، طراحی شهری، علوم سیاسی، طراحی چشم اندازهای شهری و فلسفه آموزش تخصص دارند، به منظور شرکت در کنفرانس شهرسازی تهران به ایران سفر داشتند.

سازمان شهروندان جهانی یک جامعه مدنی است که در سال 1987 به وجود آمد، زمانی که تهدیدات جدی به سفرهای هوایی بین المللی وجود داشت و بعضی کشورها بازیهای المپیک 1988 در سئول را تحریم کرده بودند و ورزشکاران بعد از سالها تمرین شانس خود را برای حضور در این عرصه از رقابت ها از دست می دادند در مواجهه با این بحران دکتر یانگ هون کوواک که تجربه جنگ سرد را داشت، این سازمان را تاسیس کرد که به تحریم های سیاسی خاتمه دهد و ورزشکاران را به شرکت در بازی های صلح آمیز المپیک در سئول مطمئن سازد.

این حرکت صلح آمیز که به وسیله شهروندان معمولی آغاز شد سرانجام موافقت رهبران جهانی را جلب کرد، این تلاش شهروندی به طور معجزه آسایی دیواری که جنگ سرد از سال 1945 مردم را از هم جدا کرده بود درهم شکست.

نظر شما :